BMW F30 328i USA - czyli trójka na modyfikacji w Mobile Coders :).

CHIPTUNING
Moc:
245 KM -> 280 KM
Moment obrotowy
350 Nm -> 430 Nm

Mariusz spotkał się z nami chwilę przed nowym rokiem, aby zmodyfikować swoje BMW F30. Od realizacji minęło trochę czasu, ale tak to niestety jest, że wstawiając 1 post dziennie nie jesteśmy w stanie pokazać wszystkich samochodów :).

Modele z silnikiem 28i N20 i N26 to auta dość popularne w Stanach Zjednoczonych. Spora moc z dwóch litrów, efektywnie napędza małą trójkę czy większą piątkę.

Silniki te mają jednak kilka bolączek i nie zawsze sprawują się bezawaryjnie. Głównym problemem jest nienależyte dbanie o warunki eksploatacyjne oraz złe serwisowanie.
Natomiast inną bolączką, na którą nie bardzo mamy wpływ to problemy z łańcuchami rozrządów.
Warto robić profilaktyczną wymianę co ok 80-100k km, aby spać spokojnie. Na szczęście wymiana rozrządu nie jest tak problematyczna oraz kosztowna jak w przypadku np. N47 czy N57, czyli w dieslach, które mają łańcuch od strony skrzyni biegów.

Dlatego też do aut z prezentowanym silnikiem, czyli N20/N26 podchodzimy z dystansem, skrupulatnie oceniając w jakim są stanie, oczywiście na tyle na ile jesteśmy w stanie.
Do silnika nie zajrzymy, ale z grubsza możemy, po samej diagnostyce, jedzie testowej i słuchu ocenić czy od samochodu powinniśmy trzymać się z dala.

Taką ocenę również przeprowadziliśmy w przypadku samochodu Mariusza, który zdecydował się na wzmocnienie go.

Bardzo często jest tak, że wydaje nam się, że samochód jest sprawny, a tak naprawdę ma mnóstwo drobnych awarii, czy spadków wydajnościowych, których nie widać na pierwszy rzut oka.

Modyfikacja wzmacniająca silnik sprawia, że bardzo szybko wychodzą niedociągnięcia osprzętowe. Bardzo szybko weryfikowany jest stan przeniesienia napędu, w tym skrzyni, turbiny, układu paliwowego.
Jeśli po przeprowadzonej u nas modyfikacji samochód zachowuje się naturalnie i płynie to jest on w dobrym stanie, jeśli pojawiają się jakieś anomalie to na 99% możemy zakładać, że coś niedomaga i wymagana jest głębsza weryfikacja.

Błędy w mapie w starszych (powyżej 3 lat) autach nie wchodzą w grę, przyczyną praktycznie zawsze jest mechaniczny problem.

Do prezentowanego modelu podeszliśmy równie starannie i byliśmy zaskoczeni, gdy po weryfikacji i diagnostyce silnika okazało się, że nie cierpi on na żadne problemy :). Po "zmapowaniu" sterownika silnika samochód zachowywał się tak jak tego oczekiwaliśmy. Większa moc dostępna niemal natychmiast, płynna praca skrzyni i rewelacyjne wrażenia to tylko kilka atutów w samochodzie po modyfikacji :).

W trakcie CHIPTUNINGu zakodowaliśmy również kilka rzeczy, które poprawiły nie do końca wykonaną konwersję ze standardów US na EU :).

Po tym samochód był w pełni gotowy, by rozkoszować jazdą kierowcę :).

Bardzo dziękujemy Mariuszowi za skorzystanie z naszych usług i życzymy radości z jazdy :).

Pozdrawiamy.

#MobileCoders #bmwf30 #bmwUSA #chiptuning #bmw #n20 #n26 #bmwkodowanie
Przeczytaj na