Kolejne GT w Mobile Coders, czyli BMW G32 640ix :).
Zakres:
*CHIPTUNING silnika
Moc
340 KM -> 400 KM
Moment obrotowy
450 Nm -> 580 Nm
*CHIPTUNING skrzyni biegów ZF 8HP
- lepsza reaktywność skrzyni
- płynniejsze zmiany biegów
- szybsze zmiany biegów
- brak tendencji do utrzymywania niskich obrotów gdy nie jest to konieczne
*Aktywacja Carplay + VIM + ScreenMirroring w trakcie jazdy
*Kodowanie dodatkowych funkcji
Filip zaprosił nas do siebie na poprawę parametrów jego świetnego BMW G32. Jak już nie raz pisaliśmy, auto bardzo niedoceniane, a szkoda. Wygląd jednych odstrasza, innych przyciąga, ale komfort podróżowania oraz ilość miejsca jest tutaj bardziej niż zadowalająca.
Bardzo często porównujemy G32 z G11, czy słusznie? W sumie to nie wiemy, wydaje nam się, że tak. 6GT niewiele odstaje od komfortowej "siódemki", ale ma jedną fajną cechę, dynamiką wciąż kojarzy się bardziej z mniejszą "piątką" dzięki czemu da nam sporo frajdy, gdy dopadnie nas chęć poszalenia troszkę na drodze ;). Oczywiście w granicy zdrowego rozsądku i zgodnie z przepisami :).
Seria 7 jest co prawda ciut bardziej komfortowa, ale dużo spokojniejsza. Model G32 potrafi pokazać pazura nie tylko z zewnątrz, ale również dostarczając sporo emocji kierowcy.
To właśnie w nim lubimy. No i może jeszcze bezbramkowe drzwi ;).
W prezentowanym modelu do dyspozycji mamy silnika B58, jeden z najlepszych, a być może najlepszy w swojej klasie ze wszystkich na świecie. Olbrzymi potencjał, niezła trwałość oraz wysoka kultura pracy czynią go naszym numerem 1 :).
Zaraz zaraz, ale ktoś powie, przecież jest jeszcze 4.4 N63B44T3, który robi furorę np. w nowych seriach 8, którego często modyfikujemy. I owszem, jest to bardzo dobry silnik, poprawiony względem poprzedników, jednak wysokie temperatury, jakie panują pod maską, sprawiają, że silnik ten wymaga dużo większej uwagi niż B58.
A jak wiadomo, świat w którym żyjemy nie jest tak idealny jak byśmy sobie tego życzyli.
Codziennie, modyfikując kilka samochodów szczególnie zwracamy klientom uwagi na 2 kwestie, spokojne rozgrzewanie pojazdu przed dynamiczną jazdą, po odpaleniu nie jedziemy od razu na wysokich obrotach, ale spokojnie, do 2-2,5 obr./min (w miarę oczywiście możliwości). Po rozgrzaniu i uzyskaniu przez silnik temperatury roboczej OLEJU, zaznaczamy specjalnie oleju, a nie płynu chłodniczego, dopiero wtedy możemy szaleć.
Każdy mocny start na zimnym silniku i utrzymywanie samochodu na wysokich obrotach, gdy ten jest zimny, powoduje destrukcyjne przegrzewanie się materiału i zwiększone tarcie w jednostce napędowej oraz skrzyni biegów.
Oczywiście nie każdy chce nas słuchać ;). Ale uprzedzamy Was nasi drodzy czytelnicy, że to najważniejsza droga do tego, aby samochody jeździły nam bezawaryjnie.
Oczywiście drugą sprawą, równie istotną, jest wymiana oleju najpóźniej co 15k km. My robimy to co 10k km w naszych samochodach, ale jak będzie to 15 to też nie powinno się nic stać :).
Ale wracając do prezentowanej G32, wykonaliśmy w niej pakiet usług, czyli modyfikację silnika, skrzyni, aktywację Carplaya na pełnym ekranie oraz kodowania dodatkowych funkcji.
Po samym chip-tuningu samochód odżył i naprawdę potrafi wciskać w fotel z należytą konsekwencją :). Pasażerowie jak i kierowca, rozkoszujący się mocą musi wciąż wpatrywać się przed siebie, ponieważ zakręty pojawiają się szybciej i równie szybko znikają we wstecznym lusterku :).
Skrzyni w tym czasie robi niesamowitą robotę zmieniając biegi w mgnieniu oka. Seryjne nastawy nigdy nie dadzą nam aż takich parametrów, a wytrwani kierowcy docenią zalety modyfikacji niemalże po pierwszym wciśnięciu gazu.
Połączmy to z silnikiem B58, który jak już wyżej pisaliśmy, charakteryzuje się genialną kulturą pracy to mamy wymarzony rodzinny pojazd, który przetransportuje nas z punktu A do punktu B w czasie zależnym od wyobraźni kierowcy i przepisów drogowych :). W każdym razie może to być bardzo szybko :). 400 KM i 580 Nm momentu obrotowego nie pozostawia złudzeń.
Małe sportowe samochody nie raz zaskoczy moc prezentowanej szóstki.
To jeden z z samochodów, a także silników przy których uwielbiamy pracować, a później widzieć uśmiech na twarzy jego kierowcy ;).
Z kodowań zrobiliśmy:
- zegary Alpina
- zapamiętanie pozycji start-stop
- temperatura opon na wyświetlaczu iDrive
Bardzo dziękujemy Filipowi za zaufanie i skorzystanie z naszych usług :).
Życzymy radości z jazdy i pozdrawiamy serdecznie :).
#MobileCoders #chiptuning #chiptuningZF #bmwg32 #bmw640i #bmw #carplay #bmwkodowanie