Niewykorzystany potencjał w samochodzie z potencjałem. Modyfikacja BMW G02 X4 20i :)
CHIP-TUNING silnika B48
Moc
184KM -> 240KM
Moment obrotowy
290Nm ->400Nm
Silnik BMW B48 jest turbodoładowanym 4 cylindrowcem, oczywiście zasilany benzyną.
Zastąpił on silniki o kodzie N20, które nie słynęły z super jakości i wytrzymałości. Czy słusznie czy nie, to nie post na ten temat więc nie zamierzamy się teraz rozpisywać co i jak ;).
Czy zatem B48 jest dużo lepszy?
Na ten moment ciężko powiedzieć. Na opinie przyjdzie nam nieco poczekać. Zapewne jednak będzie lepszy. Ale to też kwestia jego właściciela, bo tak naprawdę od sposobu użytkowania i serwisów zależy szalenie wiele.
Trudno powiedzieć jak wygląda sprawa rozrządu, która w przypadku N20 potrafiła spędzić sen z powiek jego właścicielowi.
Miejmy nadzieję, że tak samo jak w przypadku silników wysokoprężnych B47 temat rozrządu w B48 został poprawiony.
W tym pierwszym nikt na rozrząd nie narzeka mimo, że te silniki robią już pod poł miliona kilometrów.
Sami dobiliśmy do prawie 400 tys. i o rozrządzie nie myśleliśmy.
W wariancie z literką N taki wyczyn jest mało prawdopodobny, a właściciel, który zdecyduje się tak długo czekać z wymianą, na pewno ma wypełnione slipy metalowymi kulami :)
W silniku B48 na pewno bardzo ważną kwestią jest olej, jego jakość i bardzo częste jego zmiany. Nie mówimy tutaj o zmianach zgodnie z zaleceniem komputera pokładowego. Naszym zdaniem należy je przyspieszyć co najmniej dwukrotnie.
Zapewne gdyby właściciele N20 dbali również o olej, to silniki również odwdzięczyły by się dłuższą pracą.
Ważnym aspektem w silniki B48 jest również temperatura.
Tutaj nie ma co przesadzać z mocą.
Mimo, że silnik ma naprawdę spory potencjał, to sugerujemy by podjeść do tematu z rozwagą.
Dlatego zawsze proponujemy klientom w przypadku tych silników wersje z niższym doładowanie, czyli bezpieczne 240 KM.
Nie sztuką bowiem jest dokładanie na siłę dodatkowych 10-20 KM, dochodząc tym samym do niebezpiecznie wysokich temperatur, które negatywnie działają na silnik w jego komorze spalania.
Tyczy się to zarówno wersji 18i jak i 20i, które po modyfikacji osiągają tych samych wartości. Stad widać spore zainteresowanie odmianą 18i szczególnie w modelach G20/G21 i nic w tym dziwnego.
Wracając do 20i. Przyrost rzędu ~60 KM, oraz ~100 Nm w tak lekkim samochodzie, odczuwalny jest niemalże od pierwszego biegu. Reakcja na gaz, przyspieszenie, lekkość z jaką samochód wchodzi na obroty, dynamika to coś czego nie da się nie poczuć :D.
Zawsze wykonując modyfikację 20i wiemy z góry, że modyfikacja przerośnie oczekiwania klienta. Nigdy się w tej kwestii nie pomyliliśmy :).
To jedna z tych modyfikacji, gdzie uśmiech na twarzy klienta rysuje się natychmiast po wciśnięciu gazu bez konieczności wyjazdu w dłuższy test drogowy.
Oczywiście taki test, tak czy siak, musimy wykonać by sprawdzić po jego zakończeniu logi z samochodu.
Dziękujemy Panie Michale za miłe spotkanie i cieszymy się, ze poprawiliśmy Panu frajdę z jazdy tym fajnym samochodem :).
#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningbmwG01G02B4820i #bmwx4G02modyfikacja