BMW E90 325D 2009 - serwis, chiptuning, aktualizacja nawigacji

W ostatnich dniach pracowalismy przy bardzo sympatycznym BMW 325d z silnikiem 3.0d 197 KM. Samochód przyjechał na serwis olejowy z wymianą wszystkich filtrów, wymianą termostatu głównego i EGR, aktualizacji nawigacji fabrycznej oraz najważniejszego, czyli strojenia mapy silnika (ECU).

Na samym początku zdiagnozowalismy samochód i okazało się, że dość mocno zapchany jest filtr cząstek stałych DPF. Z doświadczenia wiemy, że główną przyczyną problemów z zapchanym DPFem w modelach z silnikami M47N2 i M57N2 są permanentnie otwarte termostaty.
Gdy samochód nie osiągnie odpowiedniej temperatury pracy, a dokładnie tak się dzieje z uszkodzonymi termostatmi, to nie ma szans, aby proces wypalania się rozpoczął.

Prezentowane BMW po dłuższej jeździe uzyskiwało max 68 st. C. co nie wystarczało, aby rozpocząć proces wypalania. Minimalna temperatura to ok 78-80 st. C.
Po wymianie wszystko wróciło do normy, można było przeprowadzić komputerowy proces wypalania, a temperatura utrzymywała się pomiędzy 89-90 st. C.

Następnie przeszliśmy do strojenia mapy silnika. Nasi doświadczeni tunerzy wystroili samochód, który fabrycznie ma 197 KM i 400 Nm, na 245 KM i 520 Nm. Osiągi poprawiły się błyskawicznie, samochód dosłownie wciska w fotel :).

Dziękujemy.
Przeczytaj na