BMW 525d bi-turbo xdrive 218 KM

Silniki N47 to udana konstrukcja, pomijając fakt problemu z rozrządami, które potrafią sprawić wiele przykrości jego właścicielom.
Silniki te są bardzo wydajne, bardzo dobrze się wkręcają na obroty i pracują stosunkowo cicho. Zdarzają się egzemplarze w których hałasuje łańcuch rozrządu, który, co ciekawe, nie zawsze kwalifikuje się od razu do wymiany. Dodamy, że nie wszystkie też silniki n47 dotknięte są tą wadą, jak również nie we wszystkich zrywają się łańcuchy.

Fakt faktem, że gro użytkowników narzeka na problem z hałasem z pod maski, lub jak kto woli "świerszczeniem". Możemy potwierdzić, że częściej spotykamy N47, które pracują głośno, ale zdarzają się tez modele w których praca brzmi naprawdę aksamitnie.

Na zużycie elementów rozrządu wpływa bardzo wiele rzeczy takich jak:
- sposób jazdy (najbardziej oczywisty)
- "zajeżdżanie" samochodu na zimny
- zbyt długie interwały pomiędzy wymianami oleju
- złej jakości olej
- wada materiałowa
W przypadku problemów z N47 nie można wykluczyć żadnego z powyzszych co tłumaczyłoby dlaczego część egzemplarzy w ogóle nie jest dotknięta problemem z łańuchami.

My generalnie lubimy te silniki, można z nich wykrzesać wiele dodatkowej mocy, są stosunkowo ekonomiczne i radzą sobie nawet z dużą "piątką". Oczywiście fajnie by było mieć 3.0d, a może jednak dalej 2.0d tylko bi-turbo? ;)

Właśnie taki samochód ostatnio trafił w nasze ręce. BMW 525d jest to wersje 2.0d z dwiema turbosprężarkami. Właścicielem jest Łukasz, który zdecydował się na pełen pakiet, czyli:
- aktualizacja sterowników w całym pojeździe
- aktualizację danych nawigacyjnych
- kodowanie
- strojenie mapy silnika - chiptuning

Cały proces przeszedł jak zwykle gładko co nas bardzo cieszy. Przyrost mocy to ok. 20% od serii, wrażenia z jazdy bardzo przyjemne.

Samochód dostał najnowsze oprogramowanie i zakodowalismy w nim kilka przydatnych funkcji :).

Dziękujemy.
Przeczytaj na