USA import - BMW 528i 2013

Jak już wcześniej pisaliśmy, odnosimy wrażenie, że w ostatnim czase coraz więcej samochodów przyjeżdża z USA.
Pracujemy przy wersjach amerykańskich niemal kilka razy w tygodniu. Każdy z właścicieli BMW z USA zachwala opłacalność finansową, która kryje się za importem tego typu aut. I to prawda, gdy słyszymy cenę po wszystkich opłatach okazuje się, że import jest opłacalny.
Naturalnie należy zdawać sobie sprawę, że praktycznie 98% samochodów z USA przeszło jakąś przygodę związaną z wypadkiem lub stłuczką. Często uszkodzenia są niewielkie, a czasami dość spore, jednak dobra naprawa przywraca samochód do życia i zapewnia takie same parametry jak w aucie bezwypadkowym.

Niektórych import z USA może odstraszać, dlaczego? Wszystko przez różnice prawne i przepisy, przez które samochody te, w porównaniu z ich odpowiednikami w Europie, różnią się od siebie.
Różnice to światła przednie i tylne, licznik w milach, ostrzeżenia i informacje na komputerze związane z regionem amerykańskim, brak mapy Europy w nawigacji, jednostki miar w standardzie US, częstotliwości radia FM, którego zakres jest nieparzysty i zmienia się co 0.2 MHz a nie jak w Europie co 0.1 MHz. Przez to, gdy auto z USA jest w Polsce to niemożliwe jest ustawienia radia na 93.0 MHz lub 94.6 MHz, można ustawić 92.9 MHz lub 93.1 MHz. Oczywiście dla niektórych nie jest to problem, ponieważ nie słuchają radia ;). Inny problem to odtwarzanie filmów z DVD w napędach, gdy ustawiony jest region na NA (Ameryka Północna) to nie można odtwarzać płyt, które wyprodukowane są na rynek europejski.

Tak sprawa ma się również z samochodem Pana Nikodema i jego sympatycznej żony, która od samego początku kontaktowała się z nami celem ustalenia szczegółów konwersji z USA na EU :). Niesamowicie sympatyczna para :).
Ich BMW wymagało właśnie takiej konwersji, która pozwoli na bezproblemowe użytkowanie pojazdu w Europie.

Samochód w pięknym białym kolorze i bardzo przyzwoitym wyposażeniu został przez nas przestrojony na standardy europejskie.
W skład wchodziło m.in.:
- zakodowanie języka polskiego
- zakodowanie częstotliwości radia na EU
- wykodowanie ostrzeżeń o bezpieczeństwie dla rynku amerykańskiego
- wykodowanie systemu TPMS i przekodowanie go na RDC ze względu na uszkodzone czujniki w kołach
- przekodowanie regionu DVD na EU
- wgranie mapy EU na 2018 rok
- zakodowanie modułu świateł

Dodatkowo zakodowaliśmy:
- składanie lusterek z pilota
- internet i usługi live

Dziękujemy za zaufanie i życzymy bezawaryjne jazdy :).
Przeczytaj na