Full opcja dla F25 X3 2.0d B47 190 KM -> mod na 220 KM i 440 Nm.
Sterowniki + chip + nawigacja + kodowanie + Carplay + ScreenMirroring + VIM :). Uff, ale dużo tego ;).
Prezentowane BMW X3 to samochód Pana Jacka, który zdecydował się na pełen pakiet usług.
Samochód w wersji M package prezentuje się świetnie, w środku znajdziemy wiele udogodnień, które przyczyniają się do komfortowego podróżowania. W jej skład wchodzi m.in. nawigacja EVO ID5. Dzięki temu gadżetowi byliśmy w stanie aktywować Screen Mirroring oraz CarPlay, choć z tym pierwszym nie obeszło się bez problemów.
Po uruchomieniu usługi SM telefon z Androidem połączył się bez problemów, jednak przesyłanie obrazu było strasznie powolne i przerywał dzwięk oraz obraz. Początkowo podejrzewaliśmy problem softu, jednak było to błędne założenie. Wersja softu jest najnowsza i nie ma nowszej. Zastanawialiśmy się nad downgrade'm, czyli zejściem o jeden poziom niżej, jednak finalnie zrezygnowaliśmy, ponieważ uruchamialiśmy tę usługę dziesiątki razy w innych modelach z tym samym poziomem sterowników. Dziwne...
Po dłuższym zastanowieniu zdecydowalismy się na wymianę anteny WIFI, która fabrycznie zamontowana w BMW F25 jest zwyczajnie kiepskiej jakości. Włożylismy naszą antenę, która jest o niebo lepsza, po tym SM zaczął działać dużo lepiej, jednak tylko w przedniej części pojazdu, a już zupełnie dobrze w pobliżu gałki zmiany biegów. Gdy tylko wzielismy telefon do tyłu momentalnie obraz przerywał. W tym przypadku nie widzieliśmy już winy anteny, ponieważ mając ją na zewnątrz, wraz z długim kablem, przenieśliśmy ją na tył samochodu i dalej pojawiał się problem z przerywaniem. Finalnie, Pana Jacka, właściciela owej X "trójki", poinstruowaliśmy, aby telefon leżał przy lewarku zmiany biegów, tylko w tamtym miejscu nie było zakłóceń, bez względu na to gdzie znajdowała się antena ;).
Po dłuższej analizie wydaje nam się, że w samochodzie występują jakieś zakłócenia, które wchodzą w konfikt z częstotliwością WIFI w tylnej części pojazdu. Nie wiemy póki co jakie rozwiązanie zastosować na ten problem, jednak na szczęście to BMW X3 to pierwszy taki przypadek, gdzie wystąpiły takie problemy.
Samochód dostał również kilka fajnych kodowań takich jak: start stop, VIM, otwieranie i zamykanie klapy bagaznika z przycisku wewnątrz auta, skrócony czas zamykania szyb i lusterek itp. Następnie przyszedł czas na najważniejsze, czyli strojenie sterownika silnika. Dzięki temu zabiegowi z 2.0d B47 190 KM mogliśmy "wycisnąć" trochę więcej, bo aż 220 KM i 440 Nm :)
Wrażenia po modyfikacji są bardzo satysfakcjonujące, a Pan Jacek, i jego żona, są bardzo zadowoleni z efektu, z czego my się bardzo cieszymy :).
Dziękujemy bardzo za zaufanie i życzymy dużo radości z jazdy :).