„Oszukany przez hamownie stawia na jakość” - Audi A6 C7 3.0 TDI Quattro 204KM > 270KM
Nasz Klient Pan Łukasz, swoją drogą tak miłych i sympatycznych klientów życzymy wszystkim, zgłosił się do nas celem przeprowadzenia kompletu tj. aktualizacji jednostki nawigacji MMI 3G+ do najnowszej wersji, modyfikacji silnika oraz kodowaniu (dezaktywacja StartStop, Filmy podczas jazdy, test wskazówek) oraz reset przeglądów olejowych.
Z rana przywitała nas pyszna kawa z ciastkiem, za którą serdecznie dziękujemy. Jeszcze kilku takich klientów i trzeba będzie zmienić odzież ;).
Pan Łukasz widać, że czyta nasze wszystkie posty. Był bardzo dobrze zorientowany co do zakresu prac oraz co lubimy na śniadanie ;-). Super!
Wracając do meritum. Podczas naszych prac Pan Łukasz wspomniał nam, że nie wierzy "w magię" hamowni. Sam był świadkiem, na własnej skórze, że po modyfikacji jego poprzedniego samochodu, na 2 różnych hamowniach wynik był aż o 15 KM inny! A zatem, jak już niejednokrotnie wspominaliśmy, błędy hamowni i jej złej kalibracji oraz błędnego przygotowania pojazdu przed hamowaniem może przynieść wynik zadowalający, ale tylko na papierze, który ląduje w szafce.
Pan Łukasz bazując na swoim doświadczeniu oraz na zadowoleniu naszych klientów zdecydował się na CHIP-TUNING u nas.
Po jeździe testowej utwierdził się w przekonaniu, że decyzja była słuszna. Samochód jeździ tak jak jeździć powinien. Moc jest odczuwalna, nie ma żadnych problemów z trybami awaryjnymi etc. Ze względu na automatyczną skrzynię biegów bezpiecznie poprowadziliśmy moment oraz zwiększyliśmy go jedynie, albo i aż, o 100 Nm. W tej samej wersji silnikowej z skrzynią manualną dało by się dodać kolejne 100 Nm (niesamowity potencjał :)).
Chcielibyśmy na sam koniec przypomnieć, że najważniejsze jest to jak auto jeździ, a nie jakie wartości miało na wydruku z hamowni.
Auto ma być szybkie moce i bezawaryjne.
Dlatego powtarzamy raz jeszcze, że seria nie ma znaczenia przy strojeniu i tak zawsze podnosimy obecną moc do bezpiecznej wartości która, w zależności od silnika sięga on 20-25%. Jako przykład możemy podać 2x BMW F11 2.0d N47 robione tego samego dnia, które skorzystały z tej samej hamowni. Katalogowa moc 184 KM, gdzie w przypadku jednego samochodu było to 182 KM drugiego 189 KM. Różnica zatem 7 KM w stosunku do serii. Oba zostały wystrojone, z czego pierwszy na 221 KM, a drugi na 217 KM.
Wystrojenie samochodu przez naszego wykwalifikowanego i doświadczonego tunera, robiącego setki samochodów miesięcznie, nie jest żadną filozofią, a szczególnie gdy mówimy o Stage 1 lub 2 :).
SZCZEGÓŁOWO TEN TEMAT OPISZEMY NIEBAWEM - Opiszemy rodzaje hamowni oraz ich podatność na błędy. Opiszemy również jak wygląda nasz proces CHIP-TUNINGU od przysłowiowego A do Z. Poruszymy też wiele innych ciekawych kwestii.
Dziękujemy za skorzystanie z naszych usług oraz szczególnie za pyszne śniadanie :).
Pozdrawiamy i życzymy bezawaryjnej jazdy z emocjami :).