Zakłócone programowanie i "uziemiony" pojazd klienta.
Tak, to co się stało nie należy do najprzyjemniejszych rzeczy w życiu i pracy, którą wykonujemy.
Pan Wojciech, właściciel, ale niekoniecznie stały użytkownik tego BMW, zaprosił nas na pakiety FULL, czyli aktualizację sterowników, nawigacji, strojenia mapy silnika oraz kodowania.
Podeszliśmy do tematu jak zawsze, cały proces rozpoczął się poprawnie, jednak podczas programowania modułu Gateway powstały zakłócenia i programowanie nagle przerwało się z błędem "zabijając" tym samym samochód. Wszelkie próby reanimacji pojazdu + support serwisu BMW nie przynosiły żadnych rezultatów. Zapłonu nie można było włączyć co oczywiście skutkowało zablokowaniem skrzyni w pozycji P i bez dostępu do kanału nie było możliwości jej odblokowania.
W związku z zaistniałą sytuacją, najszybciej jak to możliwe, zorganizowaliśmy holowanie pojazdu do naszego warsztatu. Klient, Pan Wojciech, a raczej jego żona, Pani Ewa, która na co dzień użytkuje to BMW, nie została bez samochodu, ponieważ błyskawicznie podstawiliśmy samochód zastępczy.
W warsztacie okazało się, że sterownik nie żyje i należy go wymienić.
Po wnikliwej analizie problemu okazało się, że uszkodzony w pojeździe był akumulator, który powodował niestabilność elektroniki, i mimo że używamy profesjonalnych zasilaczy do programowania, zakłócenia i niestabilne skoki napięć spowodowały awarię.
Całą usługę, czyli ponowne programowanie, aktualizację nawigacji, strojenie sterownika silnika zrobiliśmy klientowi całkowicie gratis w ramach rekompensaty za stracony czas.
Finalnie cała sprawa została załatwiona w ciągu kliku dni i samochód wrócił w ręce Pana Wojciecha i jego żony, już z nowo zainstalowanym akumulatorem. Wszystko działa jak należy, samochód pięknie pracuje po strojeniu i aktualizacji.
Dlaczego piszemy o tej całej sytuacji? A to dlatego, że chcemy być fair wobec naszych obecnych i przyszłych klientów, chcemy pokazać, że nam też czasami może się coś nie udać. Co prawda był to pierwszy przypadek i pierwszy taki problem z "uziemionym" pojazdem.
Chcielibyśmy również zwiększyć troszkę świadomość użytkowników BMW i pokazać, że proces aktualizacji sterowników to proces dość ryzykowany i nie może zostać wykonany na poczekaniu, ale chcemy też Was uspokoić, że zawsze zaopiekujemy się Waszym samochodem, bez względu na wszystkie przeciwności.
Mimo całej niewygodnej dla obu stron sytuacji finał tej opowieści kończy się szczęśliwie :).
Dziękujemy bardzo za zaufanie i mamy nadzieję, że samochód będzie się spisywał i dawał radość tak, jak to na BMW przystało :).