BMW X5 E53 30d - samochód od starszego Pana, który nie oszczędzał na naprawach.

Sebastian zaprosił nas do siebie na modyfikację jego BMW X5 E53 3.0d M57N 218 KM.

Usługa została wykonana w garażu podziemnym, ale tym razem z pełnym dostępem do prądu oraz internetu.

BMW E53 to model, który na rynku jest już od 1999 roku. To sporo czasu, a jak wiadomo, z drugiej zasady termodynamiki, wszystko się starzeje i niszczy z upływem lat. Tak też powinno być z prezentowanym X5, i też pewnie tak jest, jednak proces ten został znacznie spowolniony.

Z tego co nam powiedział właściciel tego pięknego SUV'a, samochód został zakupiony z drugiej ręki od starszego Pana, który skrupulatnie pojazd serwisował do samego końca. Silnik, karoseria czy wnętrze są naprawdę w pięknym stanie. Samochód "trzyma" linię, nic w nim nie wisi, nic nie jest urwane, a prowadzi się rewelacyjnie.
Widać, że poprzedni właściciel inwestował w ten pojazd mnóstwo czasu i pieniędzy co finalnie przekłada się na wzorowy stan techniczny i wizualny.

Nam samochód się mega podobał, zresztą jak każde, nawet "stare", ale zadbane BMW jest piękne i daje mnóstwo radości naszym oczom i doświadczeniom.

Zakres naszych prac był jasno określony - "mocy przybywaj" :).
Samochód w tzw. "serii" ma 218 KM i 500 Nm momentu obrotowego. Przy tej masie i współczynniku oporu powietrza Cx jest to wartość całkiem w porządku i pozwala na przyzwoite parametry pojazdu.
Po naszej bezpiecznej modyfikacji moc autka wzrasta do 260 KM i 580 Nm. Przyrost czuć momentalnie na każdym biegu, a jazda staje się jakieś 3x przyjemniejsza ;).

Sebastian po jeździe testowej był bardzo mile zaskoczony, a my szczęśliwi, że mamy kolejnego zadowolonego klienta :). Bardzo dziękujemy.

Poniżej przedstawiamy dane techniczne modelu e53 z silnikiem 3.0d 218 KM:

- Produkcja modeli po FL: od 2003 do 2006 roku
- Pojemność skokowa: 2993 cm³
- Typ silnika: diesel
- Moc silnika: 218 KM (160 kW) przy 4000 obr/min
- Maksymalny moment obrotowy: 500 Nm przy 2000 obr/min
- Montaż silnika: z przodu, podłużnie
- Doładowanie: turbosprężarkowe
- Umiejscowienie wałka rozrządu: DOHC
- Liczba cylindrów: 6
- Układ cylindrów: R6 - rzędowy
- Liczba zaworów: 24
- Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail

PS. Sebastian w swojej stajni ma także piękne BMW e91 330d 245 KM, które ma maksymalne wyposażenia i również jest w doskonałym stanie. Mieliśmy chwilę, aby porozmawiać na temat jego samochodów i zrobiły one na nas olbrzymie wrażenie.

Miłego dnia :)
Przeczytaj na