Diagnoza i problemy ze światłami w BMW F11 oraz F32, czyli "dwie pieczenie na jednym ogniu" :)
Darek zaprosił nas do siebie na diagnozę oraz przestrojenie swojego BMW F32 z wersji amerykańskiej na europejską.
Samochód został sprowadzony z USA i zostały w nim wymienione reflektory przednie na europejskie. Niestety pojawiły się problemy ze świeceniem. Nasz klient nie mógł znaleźć pomocy w pobliżu swojego miejsca zamieszkania, więc przebyliśmy ponad 200 km, aby rozwiązać jego problemy. Po 40 minutowej diagnozie okazało się, że moduł lampy oraz moduły LED są zepsute w jednej lampie. Co więcej moduł lampy nie był dedykowany do modelu F3x.
Po zdiagnozowaniu problemu przednie reflektory zostały zakodowane do wersji EU oraz aktywowaliśmy tylne światło przeciwmgłowe. Dzięki temu samochód bez problemów przejdzie przegląd.
Przestroiliśmy również radio do częstotliwości europejskich, aktywowaliśmy region EU DVD, powyłączaliśmy ostrzeżenia, które pojawiają się w samochodach z USA, aktywowaliśmy otwierania i zamykanie szyb oraz lusterek z pilota, włączyliśmy światła powitalne jako halogenowe, zakodowaliśmy LED'owe światła przeciwmgłowe z przodu.
Na sam koniec aktywowaliśmy język polski oraz wgraliśmy europejski system nawigacyjny w najnowszej wersji :).
Po złożeniu "do kupy" zderzaków i innych drobnych rzeczy w samochodzie odbyliśmy jazdę testową. Silnik 2.0 z turbosprężarką o mocy 245 KM naprawdę daje sobie nieźle radę z BMW F32, byliśmy mile zaskoczeni. Samochód ma bardzo mały przebieg, zbiera się pięknie i jeździ jak przyklejony :).
Zakres usług:
- kodowania przednich reflektorów ksenonowych na standardy EU
- kodowanie i aktywacja tylnych świateł przeciwmgłowych
- przestrojenie fal radiowych do częstotliwości europejskich
- wyłączenie amerykańskich ostrzeżeń i komunikatów
- aktywacja możliwości otwierania i zamykania szyb z pilota
- aktualizacja nawigacji na region EU
- zmiana jednostek z amerykańskich na europejskie
- aktywacja języka polskiego
Z doskoku zakodowaliśmy również reflektor adaptive LED w BMW F11, które miało delikatną kolizję. Po wymianie bardzo drogiego reflektora trzeba było go jeszcze zakodować, ponieważ wcześniej zapalał się i gasł.
Dziękujemy za zaufanie Darkowi i życzymy bezawaryjnej jazdy :)