BMW 530e Kuby, czyli jedno z sześciu BMW "e" w Polsce ;).
Aktywacja Apple Carplay.
Kubę poznaliśmy już jakiś czas temu, zaczęło się od diagnozy jego BMW F10, później Chiptuning i kodowania.
Dzisiaj jest on właścicielem nowiutkiego BMW G30 530e i poprosił nas o aktywację usług Carplay.
Oczywiście z wielką chęcią to uczyniliśmy, uwielbiamy model G30 i praca przy nim to sama przyjemność.
BMW G30 530e to model hybrydowy plug-in.
Samochód wyposażony jest w silnik spalinowy 2.0 o mocy 184 KM wspierany silnikiem elektrycznym dzięki któremu moc całkowita pojazdu to 252 KM.
Sam silnik elektryczny pozwoli nam na pokonanie realnej odległości ok 40 km. Jednak dystans ten skróci się znacznie gdy np. włączymy klimatyzację lub podgrzewane fotele, a w dodatku zacznie padać deszcz i użyjemy wycieraczek ;). Jednak nie o to chodzi, aby licytować się o dystans na samym silniku elektrycznym, przecież on ma w końcu wspierać silnik spalinowy bo to hybryda, a nie pojazd elektryczny.
Autko w mieście potrafi palić naprawdę mało, bo ok 6-7 l/100 km. Spalanie wg producenta można oczywiście włożyć między bajki, jak to zwykle bywa, warunki w jakich robią testy producenci są nie do odwzorowania w rzeczywistości ;).
Wg danych producenta przyspieszenie do 100 km/h trwa 6.2 s., a prędkość max to 235 km/h :).
Jaki jest sens zakupu takiego pojazdu? A taki, że jazda w stosunku do w pełni spalinowej 530i jest dużo tańsza, jednak trzeba pamiętać, aby było gdzie go ładować. Czas ładowania na standardowym gniazdku to 6-7h i 3h na szybkim (specjalna instalacja).
Poza tym to BMW iPerformance nie różni się niczym od standardowej G30 :). Póki co chętnych na ten pojazd w Polsce jest niewielu jak widać, ale to świetny okazja dla kogoś kto choć trochę chce się wyróżnić w tłumie standardowych pojazdów :).
Dziękujemy Kubie za zaufanie i życzmy bezawaryjnej jazdy :).