"Niemiec made for Japan" - niespotykane BMW E63 Sebastiana
BMW serii 6 E63 zadebiutowało w 2003 roku przywracając do użytku tę nazwę po 14 latach przerwy.
Samochód powstał na płycie podłogowej BMW serii 5 (E60). Pierwsza na rynek trafiła wersja coupe oznaczona kodem fabrycznym E63. a w połowie 2004 roku na rynku zadebiutował kabriolet o kodzie E64
Nam przypadł zaszczyt pracy z wersją E63 Sebastiana, który zaprosił nas do siebie celem konwersji jego samochodu sprowadzonego z Japonii na standardy europejskie.
Trzeba przyznać, że mimo swoich lat samochód wygląda obłędnie.
Niejednokrotnie mamy okazję pracować z samochodami nowszymi, ale w gorszym stanie wizualnym. Ewidentnie "sześćdziesiątka trójka", była samochodem kolekcjonerskim jednym z wielu w garażu.
Tylne kanapy nie nosiły śladów używania. Gdyby licznik wskazywał 5 tys. km, a nie 50 to również bylibyśmy w stanie w to uwierzyć.
Co do naszej pracy założenie było proste, spolszczyć system, a raczej go "zeuropejizować" aby również wszystkie jednostki wskazywały to co powinny.
Dodatkowo Sebastian zażyczył sobie aby wykodować irytujący dźwięk, który pojawia się wraz z wrzuceniem biegu wstecznego. Dźwięk ten występuje tylko w samochodach z Japonii i jest bardzo irytujący, gdyż przypomina dźwięk niezapiętych pasów, mimo że są one zapięte.
Dziękuję bardzo za zaufanie i miłe spotkanie :).
Serdecznie pozdrawiamy.