BMW 730xd G11 - czyli "dlaczego w tym samochodzie jest tak cicho"? ;-).

CHIPTUNING + CarPlay, VIM,ScreenMirroring + kodowania :)

Taki fajny pakiecik, który zażyczył sobie Mateusz, właściciel prezentowanej "siódemki" w wersji standardowej, czyli o oznaczeniu kodowym G11 z silnikiem B57 o mocy 265 KM i 620 Nm w serii.

Tak..., ale to już historia, ponieważ po naszej modyfikacji autko może pochwalić się mocą 315 KM i 700 Nm :).

Mateusz wydaje się osobą, która lubi dobre rzeczy. Oczywiście nie znamy go aż tak dobrze, ponieważ 1,5h spędzone przy samochodzie nie pozwoli nam poznać się wystarczająco, aby obiektywnie oceniać. Jednak takie jest pierwsze wrażenie i tak go odebraliśmy :).
Samochód jakim jeździ jest tylko tego twardym potwierdzeniem :).
Zresztą tak naprawdę prawie każdy kto jeździ BMW oczekuje od samochodu czegoś więcej, nie tylko tego, aby być przewiezionym z punktu A do punktu B.
Zauważyliśmy, że ludzie, którzy użytkują samochody tej marki, cenią sobie wygodę, prestiż i wiedzą co dobre :).

Mateusz zaprosił nas, abyśmy w jego samochodzie zrobili kilka "ulepszeń", które poprawią jeszcze bardziej komfort podróżowania tą przepiękną maszyną :).

Zakresem naszych usług była:
- CHIPTUNING - strojenie mapy silnika
265 KM -> 310 KM
620 Nm -> 700 Nm
- Aktywacja Carplay + VIM + ScreenMirroring (wszystko w czasie jazdy)
- kodowanie dodatkowych funkcji takich jak: pamięć start stop, wyświetlanie temperatury opon, filmy z USB + dodatkowe kodeki, logo startowe M, logo M na liczniku :).

Po modyfikacjach przyszedł czas na testy, z których Mateusz był bardzo zadowolony. Samochód zbiera się znacząco szybciej i jest to bardzo odczuwalne mimo takiego dużego samochodu. My, siedząc jako pasażerowie, nie tylko podziwialiśmy przyspieszenie podczas testów Mateusza, ale także po raz kolejny zachwycaliśmy się tym, że bez względu czy jedziemy 60 czy 160 w samochodzie poziom głośności pozostaje na tym samym poziomie :). To niesamowite i bardzo przyjemne :). Przy 200 km/h można szeptać do siebie i każdy zostanie usłyszany :).

Jednak po kilku dniach samochód wrócił do nas, a raczej my wróciliśmy do samochodu. Okazało się, że podczas dojeżdżania do świateł, zwalniania, odczuwalne są minimalne szarpnięcia. Zaczęliśmy więc od diagnozy, która nie wykryła żądnych odchyleń od normy. Samochód pozostawał bez błędów. Mimo wszystko nanieśliśmy kilka zmian na mapę silnika lecz i to nie przynosiło oczekiwanych rezultatów. Sprawdziliśmy poziom sterowników i okazało się, że są one z 2016 roku, czyli fabryczna wersja. Jako że Mateuszowi zbliżał się przegląd w ASO zasugerowaliśmy mu, aby poprosił ASO o pełną aktualizację całego pojazdu. Tak też zrobił i autko wróciło do nas z najnowszym softem. Wystroiliśmy więc ponownie sterownik silnika w oparciu o najnowsze oprogramowanie i po tym było już wszystko w porządku. Naszym zdaniem był jakiś problem w oprogramowaniu skrzyni biegów stąd pojawiało się delikatne szarpanie. .

Bardzo dziękujemy za udostępnienie nam tego pięknego samochodu na modyfikację oraz za zaufanie. Pozdrawiamy serdecznie :).
Przeczytaj na