Stary, używany ale wypasiony czy nowy skromny ale za to niezawodny?
Dajcie znać w komentarzu :).

BMW F30 318i 1.5
Chiptuning:
136 KM -> 165 KM
220 Nm -> 300 Nm

Takie pytanie pewnie nie raz postawił sobie każdy z nas.
Co będzie lepsze?
Zapewne wszystko zależy od wielu czynników, a głównym jest ilość posiadanych pieniędzy ;).

Będzie inaczej w przypadku tylko jednego samochodu na całą rodzinę, który codziennie musi przewozić wszystkich do pracy/szkoły, a inaczej będzie gdy kupujemy drugi samochód.

Inaczej jest też gdy możemy sobie pozwolić na kilka dni OFF w sytuacji awarii samochodu, a inaczej, gdy taki dzień OFF będzie kosztował nas sporo pieniędzy/problemów, np. gdy prowadzimy firmę i samochód to narzędzie pracy.
.
Dlaczego postawiliśmy takie pytanie?
A no dlatego, że akurat mieliśmy możliwość pracy z samochodem Pana Artura, który wybrał opcję nowy skromny w cenie kilkuletniego używanego.

Samochodem tym jest BMW F30 318i z silnikiem B38M o pojemności 1.5 i mocy 136 KM. Momencie obrotowy to 220 Nm.

Na "papierze" nie wygląda to imponująco, ale do przemieszczania się wystarcza gdyż samochód nie jest ciężki.

Pan Artur mimo wszystko zgłosił się do nas z zapytaniem czy coś się da "wyciągnąć" z tej nowiutkiej nie mającej jeszcze 1000 km jednostki :).

A tak się składa, że da i w tym przypadku moc rośnie do 165 KM a moment aż do 300 Nm.
A więc przyrost +30 KM i 80 Nm wydaje się sensowny.
Procentowo moc wzrasta o 21%, a momentu o ponad 36%, to sporo.
Zresztą nasz Klient zaraportował nam o tym fakcie mówiąc, że teraz samochodem jeździ się dużo przyjemnej :). Poinformował też, ze drastycznie spadło spalanie, co jest akurat oczywiste, ponieważ nie trzeba już tak mocno "dusić" pedału gazu aby rozpędzić beemkę ;).

Korzystając z okazji aktywowaliśmy Panu Arturowi leaving/coming home via halogeny oraz "odwróciliśmy" system Start-Stop.

#bmwkodowanie #bmwstartstop #chiptuning
Przeczytaj na