Hat trick ..., a raczej CHIP TRICK - Czyli modyfikacja razy 3

Po rozmowie telefonicznej i wymianie kilku wiadomość e-mail z panem Marcinem i jego ojcem spotkaliśmy się na ich "terenie" celem modyfikacji trzech samochodów:

BMW F36 430i

BMW G30 540i

i

Seat Leon FR 1.4 TSI, który notabene początkowo nie był w planach :) .

Poza modyfikacją silników w samochodach dodatkowo wykonaliśmy:

BMW F36 430i

1. Aktualizacja sterowników całego samochodu

2. Aktywacja czytania znaków SLI (Speed Limit Info)

3. Kodowanie :
- odwrócone działanie systemu Start-Stop,
- aktywacja temperatury opon - uzupełnienie informacji o ciśnieniu opon,
- uruchamianie tempomatu z każdej prędkości,
- screen mirroring podczas jazdy,
- film powitalny z M pakietu,

4. CHIP-TUNING
252 KM -> 300 KM
350 Nm -> 450 Nm

Tutaj nie można nie dodać, że "czwóreczka" pana Marcina jest nieziemsko wyposażona.
Mało która 5-tka może pochwalić się takim wyposażeniem.
Samochód jest ukierunkowany w stronę sportu.

BMW G30 540i

1. Kodowanie :
- odwrócone działanie systemu Start-Stop
- aktywacja temperatury opon - uzupełnienie informacji o ciśnieniu opon,
- Screen Mirroring podczas jazdy,
- film powitalny z M pakietu,

2. CHIP-TUNING
340 KM -> 400 KM
450 Nm -> 580 Nm

Tutaj z kolei mamy wersje Luxury. Ociekającą komfortem i stylem. Przepiękny samochód, choć kapryśny, ale o tym za chwilę ;).

SEAT LEON

1. CHIP-TUNING
125 KM -> 160 KM
200 Nm -> 260 Nm

"Leonik" wskoczył nam "rzutem na taśmę" i przyjechaliśmy do niego 2 dni później, ponieważ czasu już nam zabrakło.
A zabrakło go przez wspomnianą kapryśną "piątkę".

G30 okazała się bardzo "odporna" na modyfikację.

Niezbędne były dwie korekty programu ponieważ na pierwszej i drugiej wersji modyfikacji falowały obroty na biegu jałowym.

Zachowanie samochodu było na tyle dziwne, że nawet nie ruszyliśmy w jazdę testową.
Jedynie co zbieraliśmy logi z pracy silnika i wysyłaliśmy do naszego inżyniera, który to na ich podstawie dokonywał korekty próbując "ujarzmić" niesforną "piątkę", co notabene finalnie się udało.

Jak to mówią do trzech razy sztuka :) .

Trzecia wersja modyfikacji okazała się strzałem w dziesiątkę i samochód wreszcie ruszył na jazdę testową. Co ciekawe właściciel zauważył, że samochód na biegu jałowym już lepiej pracuje niż na fabrycznym oprogramowaniu.

Praca była cichsza i bardziej równa. Po jeździe testowej stres, który chyba wywołały 2 pierwsze modyfikacje minął i uśmiech pojawił się na twarzy ojca pana Marcina ;).

Dziękujemy Wam bardzo za miłe spotkanie Panowie, które nieco się przedłużyło, ale chyba było tego warte ;).

Pozdrawiamy!

#bmwkodowanie #bmwchiptuning #bmwg30540i #bmwaktualizacja
Przeczytaj na