BMW F11 520d z redukcją mocy 163 KM :).

Tym razem zostaliśmy zaproszeni na wykonanie usług do Dawida, który jest właścicielem firmy Auto Detailingowej i który potrafi przywrócić blask i świeżość samochodowi :)

Naszym zadaniem w tym przypadku był Chiptuning oraz aktywacja i dezaktywacja kilku funkcji :)

CHIPTUNING
184 KM -> 220 KM
380 Nm -> 440 Nm

W pierwszej kolejności zrobiliśmy diagnozę pojazdu, która wykluczyła problemy z silnikiem. BMW Dawida jest w świetnym stanie nie tylko wizualnym. W pojeździe nie wykryliśmy żadnych większych problemów, które dyskwalifikowałyby ten pojazd do wykonaniu modyfikacji sterownika silnika.

Parametry, jakie uzyskujemy w przypadku silnika N47 z obniżoną mocą 163 KM to 220 KM i 440 Nm.
To samo tyczy się wersji bez redukcji mocy, czyli auta, które bazowo nie mają redukcji, też stroimy na 220 KM i 440 Nm.

Oczywiście niektórzy decydują się na ściągnięcie ogranicznika bez strojenia, ale to zdarza się bardzo rzadko. Natomiast nie ma sensu usuwać ograniczenie mocy, a następnie stroić pojazd, ponieważ finalnie wykonujemy więcej pracy, a efekty pozostaną te same :).

Ale wracając do autka, po wykonaniu strojenia silnika, wydokowaliśmy również irytujący system Start-Stop, który znacznie przyspiesza zużywanie się silnika - niestety, ale to fakt.

Po jeździe testowej Dawid był bardzo zadowolony i stwierdził, że dynamika silnika znacznie się poprawiła i dodatkowo zużycie paliwa średnie, spadło o ok 0.8l/100 km :)

Bardzo się cieszymy, że autko spisuje się tak jak powinno. Dla nas zadowolenie klienta to najlepsza nagroda jaką otrzymujemy po wykonaniu pracy :).

Dzięki Dawidzie za miłą dyskusję i szerokiej drogi :)

#bmwkodowanie #bmwchiptuning
Przeczytaj na