3x CHIP-TUNING u jednego klienta - BMW, AUDI, PORSCHE :)

Jeden z naszych klientów Krzysiek udostępnił nam miejsce w którym zmodyfikowaliśmy 3 samochody jego kolegi.

A samochody nie byle jakie. To, że pojawiło się BMW nikogo nie dziwi, ale 2 kolejne to "konkurencyjna stajnia", AUDI oraz PORSCHE :D.

Prace były stricte ukierunkowane na MOC + oczywiście zdjęcie ogranicznika V-MAX, który zawsze robimy w gratisie, a więc bez wodotrysków i kodowań.

BMW F31 328i
245 KM -> 280 KM
350 Nm -> 430 Nm

Audi A6 2.0 TFSI
252 KM -> 300 KM
370 Nm -> 450 Nm

Porsche Macan 2.0 TFSI
252 KM -> 300 KM
370 Nm -> 450 NM

Jak widać, na pierwszy rzut oka, AUDI i Porsche mają ten sam silnik 2.0 TFSI.

Nic w tym dziwnego, ten motor, grupy VAG, jest całkiem udaną konstrukcją, jeżeli mówimy o jego poprawionej wersji ;)

Swoją drogą AUDI było pierwszym producentem na świecie, który w silnikach benzynowych produkcji seryjnej zastosował technologię bezpośredniego wtrysku i turbosprężarkę.

Silnik 2.0 TFSI zadebiutował latem 2004 i miał drugą generację w roku 2008.

Technologia FSI uzupełnia się doskonale z turbosprężarką (TFSI), ponieważ dzięki niej proces odparowania paliwa bezpośrednio w komorze spalania odbiera ciepło zasysanemu powietrzu.
Umożliwia to zwiększenie ciśnienia sprężania, wpływając na poprawę stopnia sprawności i lepszą wydajność.
Ponadto rozwiązuje powszechny problem silników z turbodoładowaniem, likwidując silną tendencję do spalania stukowego przy wysokim stopniu doładowania.

W drugiej, wspomnianej wyżej generacji silnika 2.0 TFSI, po stronie wylotowej wału rozrządu po raz pierwszy umieszczono system sterowania zmiennym skokiem zaworu Audi valvelift. Spowodowało to dalszą znaczącą poprawę dynamicznej struktury momentu obrotowego.

Udane połączenie doładowania i technologii bezpośredniego wtrysku sprawia, że silniki TFSI dysponują ogromnym potencjałem, oferując dużą moc i dynamikę przy zachowaniu umiarkowanych wartości zużycia paliwa.

Będąc przy tym silniku nie sposób nie wspomnieć o znacznym apetycie na olej. Należy to bezwzględnie na bieżąco kontrolować.

Wracając do samochodów, a właściwie do Porsche, bo mamy okazje po raz pierwszy pokazać zdjęcia z realizacji tej marki mimo, że modyfikowaliśmy je kilkukrotnie.
Niestety właściciele tych samochodów nie bardzo chcą się chwalić modyfikacjami tym bardziej, że zwykle są one na gwarancji :)

Macan jest bardzo popularny i chętnie kupowany, jest to naprawdę poprawnie zbudowany samochód.
Wszystko jest na swoim miejscu, jakość materiałów jest bardzo dobra i samochód prowadzi się rewelacyjnie.

Niemiecka surowość i poprawność do bólu...
Siedząc w tym samochodzie ok 1h szukaliśmy "na siłę" powodu dla którego mielibyśmy wybrać go, a nie np. tańsze BMW serii G01/G02 które jest uważane za jego konkurencję.
I szczerze... nie znaleźliśmy takiego powodu. Oczywiście to nasze subiektywne zdanie, ponieważ do samochodu, poza ceną, nie bardzo można się przyczepić ;).
Na pewno prestiż marki jest większy, może i komfort jazdy również, ale pod względem ergonomii oraz gadżetów takich jak system nawigacji/multimedii, Macan wypada nieco gorzej niż BMW, naszym subiektywnym zdaniem ;).

Ciekawe co Wy uważacie nasi drodzy czytelnicy na temat tego modelu. Mieliście okazje go porównywać go z np G01/G02?

Pozdrawiamy Was serdecznie :)

#chiptuning #bmwkodowanie #audituning #porschetuning
Przeczytaj na