BMW F36 - czyli pakiet FULL trochę na raty ;)

Pewnego grudniowego dnia Tomek zaprosił nas do siebie na konwersję jego samochodu, które nie tak dawno został sprowadzony z USA.

Tak, aż tyle czasu minęło od naszego pierwszego spotkania, a jako że mamy zasadę, że dopóki nie zamkniemy tematu to nie powstaje post z danym samochodem :).

Tomek zażyczył sobie Pakiet FULL z konwersją ze standardów US na standardy EU + chiptuning jego pojazdu :). A pojazd ten to naprawdę piękne BMW f36 428i, czyli GranCoupe - chyba jedno z ładniejszych BMW na rynku.

Na pokładzie wszystko to co potrzeba by jazda cieszyła maksymalnie mocno, czyli m.in.:
- sportowa skrzynia automatyczna
- komfortowy dostęp
- kamera cofania
- elektrycznie składane lusterka fotochromatyczne
- adaptacyjne reflektory xenonowe
- Head-Up display
- Hi-Fi
- nawigacja professional
- i wiele innych :)

Umówiliśmy się więc w jego domu na wykonanie usługi. Jednym z zadań było zakodowanie wymienionych lamp na europejskie.

Okazało się, że jedna lampa nie świeci.... Ale o tym za chwilę :).

W pierwszej kolejności zaczęliśmy od aktualizacji wszystkich sterowników do najnowszej wersji. Samochód miał fabryczny tzw. Poziom Integracji więc update był tutaj niezbędny.

Drugim krokiem była konwersja całego pojazdu tak, aby w pełni odzwierciedlał funkcjonalność BMW f36 z Europy :).

Co wchodziło w skład konwersji, poniżej przedstawiamy punkty:
- wykodowanie świateł obrysowych (side marker)
- przekodowanie przednich świateł, aby świeciły dynamicznie
- zakodowanie tylnego światła przeciwmgłowego.
- aktualizacja oprogramowania nawigacji do wersji EU
- najnowsza mapa EUROPY 2019 z polskim lektorem
- zmiana częstotliwości fal radiowych na EU
- dodanie języka PL – spolszczenie całego systemu
- zmiana regionu DVD
- wykodowanie ostrzeżeń ze względu na przepisy US

Trzecim etapem było kodowanie dodatkowych, przydatnych funkcji, które umilają podróż, typu:
- aktywacja dodatkowych kodeków do filmów
- wyłączenie systemu start-stop
- aktywacja składania lusterek z pilota ze skróconym czasem reakcji
- światła powitalne
- logo startowe M w nawigacji
- i wiele wiele innych ciekawych funkcji

Czwartym etapem, dość trudnym była próba zakodowania moduły lamp xenonowych. Niestety na tym etapie (po 2h walki) poddaliśmy się i nie mogliśmy aktywować świecenia ringu w lampie prawej.
Przyczyna leżała w źle dobranym module. Samochód miał moduł nie od tego pojazdu, który normalnie identyfikował się, ale nie odpowiadał parametrom lampy przez co operacji dokończyć nie mogliśmy.

Ostatnim etapem była strojenie mapy silnika. W pojeździe Tomka jest silnik benzynowy o pojemności 2.0 i mocy 245 KM o kodzie N26.
Dzięki turbosprężarce z silnika tego na spokojnie wyciągamy 280 KM i 430 Nm :). Warto dodać, że samochód zmienia się tutaj nie do poznania i naprawdę daje radę ;).

CHIPTUNING:
245 KM -> 280 KM
350 Nm -> 430 Nm

Po wszystkich zabiegach wróciliśmy do domu, ale jednak z niesmakiem... Nie lubimy bardzo gdy nie możemy na miejscu wykonać usługi do samego końca. Niestety w tym przypadku nie było to zależne od nas i nic nie mogliśmy poradzić, ponieważ nie mieliśmy takiego modułu przy sobie.

Po kilku dniach Tomek wyjął lampy z samochodu (które sprzedano mu wcześniej) i okazało się, że w jednej lampie jest moduł od modelu BMW F25 z lampami LED ;). Kształt modułów jest taki sam, ale niestety są to totalnie inne moduły. Wiele razy spotykamy się z tym problemem w autach z USA, sprzedawcy kompletują lampy tak jak im się podoba i mimo, że są one sprawne to nie pasują do siebie sprzętowo ;).

W każdym razie Tomek, po konsultacji z nami, zamówił nowy moduł z właściwym numerem części i zainstalował go w samochodzie. Efekt? No niestety/stety musieliśmy spotkać się ponownie.
Po kilku tygodniach Tomek i jego dziewczyna przyjechali do nas na serwis olejowy i na ponowne kodowanie lamp, które przeszło już bezbłędnie mimo, że myśleliśmy, że będzie jeszcze konieczność przeróbki instalacji by właściwie odbywało się sterowanie przesłoną Bi-xenonową.
Okazało się jednak, że nie jest to konieczne.
Zakodowaliśmy więc lampy, wykonaliśmy serwis olejowy w czasie gdy Tomek i jego druga połówka zwiedzali Poznań :).

Dziękujemy bardzo Tomku za skorzystanie z naszych usług, za zaufanie i możliwość pracy przy Twoim pięknym BMW F36 :).

Pozdrawiamy.

#bmwkodowanie #bmwchiptunig #bmwaktualizacja #mobilecoders #bmwkonwersjauseu #bmwprzestrojenie #bmwameryka
Przeczytaj na