BMW G12 740d X-drive, czyli moc przede wszystkim :)
Zakres usług:
1. CHIPTUNING
320 KM -> 400 KM
680 Nm -> 820 Nm
2. Aktywacja Carplay + VIM + ScreenMirroring
3. Kodowanie dodatkowych funkcji
4. Aktualizacja danych nawigacyjnych 2019 NBT EVO
5. Montaż pionierskiego zabezpieczenia dla BMW, IGLA z możliwością połączenia ze smartphone'm, który autoryzuje rozruch.
Seria 7 G11/G12 to, wg naszej skromnej i całkowicie obiektywnej opinii, jedno z najpiękniejszych BMW jakie zostało wyprodukowane w tej klasie.
Samochodem jeździ się po prostu fantastycznie, jest ciche, stabilne, wygodne i niemalże w każdej wersji satysfakcjonująco szybkie :). Dodatkowo jego wygląd to coś obok czego trudno przejść obojętnie.
Design tego samochodu jest po prostu genialny. Autko nie robi wrażenia ociężałego, ani przytłaczającego. Prowadząc je mamy wrażenie jak byśmy jechali dużo mniejszym pojazdem. Oczywiście takie wrażenie mamy dopóki nie wjedziemy do miasta i nie zaczniemy szukać miejsc parkingowych ;). Wtedy jego gabaryty dają się we znaki ;).
No, ale kogo to obchodzi, przecież to nie jest samochód do jazdy po mieście i wie o tym każdy.
W każdym razie zostaliśmy zaproszeni przez pana Karola na wykonanie usług w jego pięknym BMW G12 740xd. Zakresem było to co w tytule, czyli CHIPTUNING, kodowania, aktywacja Carplay + Screen Mirroring i VIM (Video w czasie jazdy), a także montaż jednego z najlepszych zabezpieczeń dostępnych na rynku, czyli IGLA :).
Samochód wyposażony jest w silnik 3.0d o mocy 320 KM i oznaczeniu kodowym B57.
Model G11 to pierwszy samochód z palety BMW, który otrzymał ten silnik już w 2015 roku, i który zastąpił poprzednika o oznaczeniu N57
Dokładne oznaczenie kodowanie jednostki to B57D30T0. Silnik zarządzany jest przez nowy rodzaj sterownika MD1 firmy BOSCH, który to jest dla nas bardzo interesujący :).
W wersji 730d jest zainstalowana identyczna jednostka z identycznym osprzętem, jednak różni się ona ilością turbin, oznaczenie kodowe w przypadku 730d to B57D30O0.
Jest jeszcze model 750d i tutaj jest już bardzo ciekawie, silnik sam w sobie jest już wzmocniony i części nie pasują od wersji 730d lub 40d to dodatkowo zapakowali do niego 4 turbosprężarki :). Tak, to nie żart. Dzięki temu, auto.... no jakby to powiedzieć niewiele robi sobie z oporów powietrza ;). Można by rzec, że łamie prawa fizyki. No, ale przejdźmy do tytułowej 740xd :).
Na pokładzie.... no cóż, bardzo bardzo "na bogato" ;). M.in.:
- laserowe reflektory
- Night Vision
- HeadUp Display
- Display Key
- Nawigacja professional
- Komfortowe fotele z masażami
- system asystujący kierowcę plus (aktywny tempomat, ostrzeżenie przed kolizją, przed zmianą pasa ruchu wraz z interwencją układu kierowniczego, unikanie kolizji id, itp. ;))
- Aktywny układ kierowniczy
- Soft Close
- Kamery 360
- Masaż na tylnej kanapie
- Asystent parkowania
- Bowers and Wilkins Sound System
- Rozrywka na tylnej kanapie (2 monitory)
- Kontrola gestami
i jeszcze dziesiątki innych fajnych gadżetów, które chciałby każdy ;)
Samochód w serii dysponuje mocą 320 KM i 680 Nm.
Pozwala to na odczuwalnie przyjemną jazdę w każdych zakresach obrotów :). Wielu powiedziałoby, że nie warto tego ruszać ;). Jednak Ci, którzy jechali takim samochodem po modyfikacji są już innego zdania i dochodzą do wniosku, że to świetnie wydane pieniądze.
BMW G12 740xd po modyfikacji otrzymuje następujące parametry:
MOC
320 KM -> 400 KM
Moment
680 Nm -> 800 Nm
Fajnie? My wiemy, że bardzo fajnie, ale to trzeba poczuć jadąc takim samochodem. Tak się składa, że serii Gxx z tym silnikiem mamy kilka w miesiącu i za każdym razem jesteśmy pod wrażeniem jak te samochody sobie radzą po CHIPTUNING'u. Niesamowity efekt.
Autko wciska przy każdych obrotach i prędkości, 200 pojawia się na liczniku w mgnieniu oka, a i po tej wartości wskazówka nie chce się zatrzymać.
Świetne silniki, które naszym zdaniem mogą śmiało konkurować z mocnymi benzynami. Są ciche, oszczędne i generowany przez nie moment robi ogromne wrażenie.
Jazda to czysta przyjemność :).
Po wystrojeniu silnika przeszliśmy do montażu systemu IGLA, który ma zabezpieczyć samochód przed kradzieżą.
Oczywiście, zdajemy sobie sprawę, że autko jak ktoś chce ukraść to i tak ukradnie, jednak z takim podejściem to równie dobrze moglibyśmy nie zamykać samochodu i wywiesić karteczkę na szybie "złodzieje mile widziani" ;).
IGLA jest o tyle inteligentnym rozwiązaniem, że przy próbie odpalenia samochodu i ruszenia nim w trybie aktywnej ochrony, samochód nie pozostawia żadnych śladów w pamięci komputera lub w "shadow". Jest to niezwykle przydatne, ponieważ dzięki temu złodziej z komputerem nie jest w stanie w prosty sposób wykryć istnienia takiego zabezpieczenia.
Wysoki poziom szyfrowania, możliwość odblokowania zabezpieczenia smartphone'em oraz niezwykle mały rozmiar urządzenia powoduje, że na rynku nie znajdziemy nic lepszego. Sami w swoich firmowych autkach mamy takie urządzenia zamontowane i jesteśmy niezwykle zadowoleni z jego walorów.
Na samym końcu aktywowaliśmy Carplay oraz Screen Mirroring w czasie jazdy oraz video z każdego źródła w czasie jazdy.
Zakodowaliśmy też kilka przydatnych funkcji takich jak:
- domyślny tryb jazdy - Adaptive
- Składanie lusterek z pilota
- start stop pamięć ostatniego ustawienia
- zegary Alpina
- cyfrowa prędkość
- cyfrowe wyświetlanie temperatury opon
- zamykanie klapy z kluczyka ze skróconym czasem
- możliwość dezaktywacji świateł dziennych w menu iDrive
- M logo startowe w nawigacji
- Video z każdego źródła
- Możliwość parowania telefonu w czasie jazdy
Całość prac zajęła nam 3h :).
Dziękujemy panu Karolowi za udostępnienie nam pojazdu, za zaufanie i za sympatyczny kontakt :).
Pozdrawiamy gorąco :).
#bmwkodowanie #IGLAzabezpieczenie #bmwchiptuning #bmwg12 #bmwB57engine #bmwb57chiptuning #bmwnbtevo #bmwcarplay #bmwscreenmirroring