VW Amarok 2.0 Bi-TDI 163 KM - czyli modyfikacja z emocjami.

Chiptuning
163 KM -> 200 KM
400 Nm -> 460 Nm

Rysiu zaprosił nas do swojego miasta na małe wzmocnienie jego VW Amaroka z silnikiem 2.0 TDI bi-turbo.

Z Amarokami mieliśmy do czynienia już wiele razy i z doświadczenia wiemy, że bardzo lubią Chiptuning :).

Samochody nie są małe i ważą sporo, dlatego jak to mówią "mocy nigdy za wiele" :).

Ryszard poprosił nas o wystrojenie swojego samochodu, a my z miłą chęcią to zrobiliśmy. W tym przypadku nie obeszło się bez małych problemów, otóż po zmodyfikowaniu pliku zaczęliśmy go wgrywać, ale producent jednego z naszych sprzętów miał jakiś problem ze skryptami na swoim serwerze i dostawaliśmy błąd. Tym samym proces flashowania zawisł w takim miejscu (zaraz na początku), że samochód nie był w stanie już odpalić.

Mieliśmy cztery wyjścia:
1. Skontaktować się z supportem.
2. Użyć innego sprzętu robiąc ponowny odczyt, modyfikację i próbę wgrania.
3. Wyjąć sterownik z samochodu i przeprowadzić modyfikację na tzw. bench
4. Wgrać oryginalne oprogramowanie silnika używając dedykowanego sprzętu do grupy VAGa, którymi dysponujemy

Stwierdziliśmy więc, że zrobimy wszystko na raz. Ryszard był tutaj niestrudzony i bardzo pomocny, ponieważ w momencie kiedy my kontaktowaliśmy się ze wsparciem technicznym naszego sprzętu, nasz klient zaopatrzony w wiertarkę i przecinak próbował, dosłownie, złamać zabezpieczenie metalowe, jakie stosuje grupa VAG w niektórych modelach, aby nie można było wypiąć wtyczek od ECU (sterownika silnika) :).

Support odpowiedział nam dość sprawnie, ale ich próba restartu skryptów na serwerze nie przynosiła żadnego rezultatu.

W międzyczasie poprosiliśmy kolegów z branży o dostarczenie nam oryginalnego flash'a do tego samochodu :).

Na samym końcu stwierdziliśmy, że użyjemy innego sprzętu, ponieważ komunikacja ze sterownikiem wciąż była ok. I to był strzał w dziesiątkę, inny sprzęt był w stanie odczytać ID sterownika i pobrać oryginalną mapę silnika z serwera, którą następnie ponownie zmodyfikowali nasi inżynierowie i została ona bezbłędnie wgrana :).

Przykład ten pokazuje nam już po raz kolejny, że jeden sprzęt nie starcza do wszystkiego ;). Jesteśmy zawsze zabezpieczeni z każdej strony, aby finalnie dostarczyć produkt klientowi :).

Dziękujemy bardzo Rysiowi, za pomoc chęć pomocy w wyciągnięciu sterownika, za gościnę, dobrą kawę i możliwość pracy przy jego Amaroku :).

Pozdrawiamy serdecznie :).

#bmwkdoowanie #vwamarok #vwchiptuning
Przeczytaj na