BMW F10 550i
BMW F10 530d

Czyli we dwoje raźniej :)

CHIP-TUNING:

BMW 550i 4.4 V8 449 KM

MOC:
449 KM -> 550 KM deklarowane przez nas
Wynik na hamowni 591 KM

MOMENT
650 Nm -> 790 Nm deklarowane przez nas
Wynik na hamowni - 817 Nm

Z panem Sławkiem i jego kolegą spotkaliśmy się w miejscu wyznaczonym przez obu panów, aby za jednym razem dokonać modyfikacji ich dwóch „F-dziesiątek” z pozoru takich samych.

Różnice były jednak spore ponieważ samochód pana Sławka to F10 550i z silnikiem V8 sprowadzone ze Stanów, a druga F10 to z kolei Europejska wersja z 3-litrowym silnikiem wysokoprężnym.

Początkowo w obu samochodach mieliśmy zrobić pełny pakiety HIGH czyli aktualizacja całego samochodu z kodowaniami, aktualizacją bazy danych nawigacyjnych + CHIP-TUNING.

Na miejscu okazało się jednak, że kolega pana Sławka otrzymał w prezencie modyfikacje silnika w innej firmie, a więc tej usługi w tym samochodzie nie wykonaliśmy.
Reszta poszła zgodnie z planem, moc podnieśliśmy tylko i wyłącznie w samochodzie pana Sławka.

Zanim jednak do tego przystąpiliśmy, w pierwszej kolejności zaktualizowaliśmy samochód do najnowszej wersji.
Co ciekawe, mimo iż był z USA nie był aktualny, co zdarza się dość rzadko.

Po aktualizacji pobraliśmy najnowszą wersję oprogramowania silnika i wysłaliśmy do naszych inżynierów do modyfikacji.

W tym czasie przystąpiliśmy do pracy nad drugim pojazdem. Pokodowaliśmy różne opcje w obu samochodach, w tym aktywacja oglądania filmów, teledysków, bajek etc. podczas jazdy, składanie lusterek, dezaktywacja systemu Strat- Stop, logo startowego z M pakietu etc.

Kilka dni później otrzymaliśmy wykres z hamowni na której był Pan Sławek.

Na 3 pomiary na tej samej hamowni otrzymał 3 wykresy mocy: 544 KM, 600 KM, 630 KM.

Średnia więc wychodzi 591 KM. Moment był już bardziej zbliżony do siebie przy 3 próbach: 828 Nm, 826 Nm, 799 Nm. Średnia więc wychodzi 817 Nm.

Na wykresie widać falowania spowodowane najprawdopodobniej uślizgiem kół, szczególnie przy końcu. Zapewne samochód nie był spięty mocno pionowo do hamowni lecz po skosie jak w większości hamowni.

To oczywiście nasze domysły, bo nie było nas przy hamowaniu.

Odpowiednie mocne dociążenie ma bardzo duży wpływ na hamowanie i wynik końcowy.

Ciężko cokolwiek więcej powiedzieć o wykresie, gdyż brak jest też informacji o stratach na kołach etc. Generalnie nie ma to znaczenia gdyż pan Sławek oznajmił nam, że samochód prowadzi się rewelacyjnie i jest bardzo zadowolony z efektu strojenia, a to przecież jest najważniejsze. Jak jeździ na drodze, a nie jak wyglądają "kreseczki" :).

Pan Sławek poprosił nas też o wyłączenie sygnalizowania pasów, które w dalszym ciągu działa, mimo naszej dezaktywacji.
Musimy się temu przyjrzeć w którym miejscu jeszcze siedzi kodowanie, które blokuje tą zmianę.
Z panem Sławkiem umówimy się, na darmową poprawkę jak tylko będziemy we Wrocławiu.

Dziękujemy ślicznie za zaufanie i możliwość pracy z Pana i Pańskiego kolegi samochodem Panie Sławku :)

Do zobaczenia :)

#bmwkodowanie #bmwaktualizacja #bmwnawigacja #bmwstartstop #bmwchiptuning #bmwusakonwersja
Przeczytaj na