BMW G31 540xd
Doposażenie w ACC - czyli aktywny tempomat z funkcją hamowania :).
Paweł korzystał już wcześniej z naszych usług. W jego BMW z trzy litrowym silnikiem diesla o mocy 320 KM wykonaliśmy modyfikację silnika tzw. CHIPTUNING oraz Video i Screen Mirroring w czasie jazdy i kilka kodowań.
Już wtedy Paweł przyjechał z zainstalowanym z przodu radarem do aktywnego tempomatu.
Było to prawie rok temu i jeszcze wtedy nie bardzo wiedzieliśmy jak duża ingerencja jest wymagana, aby takie doposażenie przeprowadzić. Okazało się, że "nie taki diabeł straszny jak go malują". W samochodzie była już odpowiednia pompa DSC, która obsługiwała aktywny tempomat. Teoretycznie wystarczył radar, wiązka i zmiana przycisków w kierownicy. Tak, to tylko teoria, ale finalnie skończyło się także na wymianie modułu dodatkowego wyposażenia, który nie chciał działać. Oczywiście po 3 dniach walki udało się wszystko poskładać i "odpalić" tę funkcję, która jest niezwykle przydatna w trakcie jazdy.
Nie będziemy się rozwijać na czym utknęliśmy, w skrócie możemy powiedzieć, że zawiesiła się nam magistrala FlexRay, która z jakiegoś powodu, pomimo jej inicjalizacji wciąż była nieaktywna. Aby ją przywrócić do życia poświeciliśmy całe 3 dni ;). Finalnie się udało więc wszyscy szczęśliwi.
Po zakodowaniu funkcji i zaprogramowaniu modułu radaru i wyposażenia dodatkowego wszystko ruszyło od tzw. strzała.
Samochód sam hamuje wykrywając przed sobą pojazdy. Potrafi się też zatrzymać. Opcja to 5DF, czyli aktywny tempomat z funkcją hamowania.
Naszym następnym krokiem będzie doposażenie tego pojazdu w system 5AT - czyli asystenta kierowcy Plus. Do tego jednak potrzebna jest zupełnie inna kierownica i dodatkowe radary z przodu :).
Przepraszamy za mało konkretne fotki, ale rozwiązywanie problemów z magistralą Flexray tak nas pochłonęło, że nie zrobiliśmy zdjęć po zdjęciu zderzaka i prowadzeniu wiązki ;)
Dziękujemy Pawłowi za zaufanie i skorzystanie z naszych usług :).
Do zobaczenia niebawem :).
#bmwkodowanie #bmwdoposażenie #bmwacc #bmwg31