Nowe BMW G15 M850i na "kurację" wzmacniającą :)

CHIPTUNING:
530 KM -> 640 KM
750 Nm -> 850 Nm

BMW serii 8 E31 pojawiło się w sprzedaży w 1989 roku, a pracę nad nim zaczęto już 3 lata wcześniej. E31 wygląda do dziś bardzo dynamicznie i mimo upływu 30 lat przyciąga uwagę fanów motoryzacji.

Co ciekawe, w 1989 roku powstała właśnie wersja 850i, która wyposażona została w jednostkę wolnossącą o kodzie M70. Silnik ten to 12-to cylindrowiec w układzie V o pojemności 5.0, który generuje 300 KM i 450 Nm :).

Rok później rozpoczęto pracę nad modelem M8, który generował 550 KM, ale koszty tego projektu przerosły Bawarczyków i zaniechano produkcji. W sumie to wyprodukowano prototyp, który miał być później zniszczony, jednak do tego nie doszło i finalnie trafił do muzeum BMW w Monachium.

Czy tym razem też tak będzie? Wydaje nam się, że nie i na pewno model G15 też zostanie zbudowany w fabryce M :).

Obecne G15 M850i posiada silnik V8 o pojemności 4.4 i mocy 530 KM, jednostka ta generuje moment obrotowy 750 Nm. Samochód ma oczywiście napęd na wszystkie koła.
Interesującym jest jednak to, że tak naprawdę nowa seria 8 jest następcą "szóstki", a nie starej "ósemki" ;).
Co więcej nowa seria 8 nie jest większa od serii 6 F06/12/13, lecz nieco szersza.

Pan Andrzej, właściciel tego pięknego pojazdu, zaprosił nas do siebie na małą "kurację" ulepszającą. Tak, jego pojazd to świeżo odebrane BMW G15 M850i, które ma "tylko" 530 KM, a to zawsze mniej niż 640 ;). Warto dodać, że w serii autko powinno rozpędzać się do 100 km/h w 3,7 s., jak jest naprawdę, pewnie trochę lepiej :)

Właściciel przyzwyczajony jest on do takiej mocy, ponieważ na co dzień jeździ Ferrari i Porsche, a to jeden z jego wielu samochodów w "stajni".

Naszym zadaniem było wystrojenie silnika N63, który kontrolują dwa sterowniki silnika czyli master i slave.
Nasi inżynierowie stroili już tych pojazdów kilka i parametry jakich możemy oczekiwać po takim modzie to ok. 640 KM i 850 Nm.
Przyrost ten da się odczuć od pierwszego wciśnięcia, autko zbiera się wspaniale, a skala mocy na wskaźnikach sportowych zatrzymuje się prawie na końcu skali, która została przesunięta przy modyfikacji :).

Samochód jest wyposażony w element, który nie pozwala dodać nam strzałów z wydechu, a jest nim filtr GPF. Pan Andrzej wkrótce będzie chciał się go pozbyć i zrobić u nas Stage 2. Parametry bez GPFa jakie możemy uzyskać to ok 670 KM i 880 Nm :). Oczywiście wtedy dodamy strzały, choć wydech w serii podoba nam się.

Auto robi wrażenie z każdej strony, świetnie się prowadzi świetnie wygląda, czyli wszystko to czego oczekuje się od BMW.

W samochodzie zainstalowany jest najnowszy system multimedialny MGU oraz liczniki, które są totalnie inne od liczników samochodów serii Gxx do których już przywykliśmy :).

Podsumowując, piękny samochód, robi niesamowite wrażenie i zdecydowanie wyróżnia się z tłumu póki co :).

Bardzo dziękujemy Panie Andrzeju za zaufanie i skorzystanie z naszych usług :). Pozdrawiamy serdecznie.

#bmwkodowanie #BMWM850i #bmwchiptuning #bmwg15
Przeczytaj na