BMW X5M F85 - czyli kolejny potwór w naszych rekach :)
Tygodnie mijają, czasem dość zwyczajnie, a czasami nagle w jednym miesiącu robimy aż 4 sztuki F85 :). Co więcej ostatnio mieliśmy dzień w którym wystroiliśmy dwie F85-tki i to należące do dwóch różnych właścicieli :).
Napawa nas dumą to, że przedsiębiorcy w Polsce naprawdę dobrze sobie radzą i stać ich na tak rewelacyjne pojazdy,
Nie inaczej jest z panem Marcinem. który zaprosił nas na siebie na pakiet FULL, czyli HIGH + CHIPTUNING
W skład pakietu HIGH wchodzi:
- aktualizacja sterowników do najnowszej wersji
- Kodowanie dodatkowych funkcji
- aktualizacja danych nawigacyjnych na 2019
aby mieć FULL dodatkowo robimy CHIPTUNING, a moc kształtuje się następująco:
575 KM -> 680 KM
750 Nm -> 850 Nm
O tym co ten samochód potrafi pisaliśmy już kilka razy wcześniej :). Mały bolid w skorupie "autobusu" :).
Pan Marcin, który zaprosił nas do siebie, zdecydował się na pakiet odświeżający + kurację wzmacniającą. Czyli w skrócie pakiet FULL :).
Z pozoru człowiek ten nie wyglądał na osobę, która mogłaby wzmacniać już tak mocny samochód, jednak po jeździe testowej szybko zmieniliśmy zdanie :). Pan Marcin za kółkiem czuje się pewnie i widać, że potrafi jeździć. Pełna koncentracja na jego twarzy jest tylko potwierdzeniem tego czego doświadczyliśmy jako pasażerowie :).
Rodzinny SUV do pierwszej setki rozpędza się w 4.2 s. i oczywiście mówimy tutaj o osiągach na tzw. serii czyli gdy samochód ma jeszcze swoje oryginalne 575 KM. Jednak gdy zrobimy w nim modyfikację czas ten nieznacznie się skraca, ale nie o tyle by do 100 km/h było to specjalnie wyczuwalne. Zabawa jak zawsze zaczyna się od 160-200 km/h wtedy samochód wgniata w fotel swoich wszystkich pasażerów, czy jest ich czterech czy dwóch, nie ma to znaczenia, ponieważ wysoki moment obrotowy w tym pojeździe jest dla nas dostępny w każdej chwili.
Dodatkowo dysponując mocą prawie 700 KM nie musimy się martwić, że kiedykolwiek nam jej zabraknie. Wyprzedzanie ciągu ciężarówek na drodze krajowej jest dziecinnie proste i w drugą stronę, zatrzymanie tego ponad dwu-tonowego potwora to "bułka z masłem" :). Tarcze hamulcowe przednie o średnicy 395 mm robią robotę i przy hamowaniu radzimy mocno si ę trzymać, aby nie wypaść przez przednią szybę ;).
"Ale po co komu takie auto w Polsce" - to chyba jeden z najczęściej powtarzanych komentarzy...
My już przywykliśmy, a żeby to zrozumieć trzeba takie auto posiadać lub choć kilka razy się nim przejechać.
Nikt kto kupuje samochód z mocą ponad 400 KM nie kieruje się rozsądkiem czy chłodną kalkulacją. Życie to nie tylko czarne i tylko białe. Ludzie są różni, mają różne potrzeby i różne gusta. Właśnie dlatego bywa interesująco.
Nikt raczej BMW F85 nie kupuje, aby szukać oszczędności czy niskich kosztów eksploatacji. Nie kupi go też fan eco-driving'u.
"Na co komu więcej KM, ten samochód ma już 575 KM" - to też dość często komentowana kwestia :).
Otóż jak to mówią, mocy nigdy za wiele. Każdy odczuwa tę moc inaczej, jest ona względna. Dla kogoś kto pół życia jeździła samochodem 300 KM+ samochód o mocy 150 KM nie jedzie. Z kolei ktoś kto wcześniej jeździł Panda 1.0 w benzynie dobrze wie, że 150 KM radzi sobie całkiem fajnie i jest całkiem wystarczające ;). Tak, mamy tutaj zderzenie dwóch światów i nie ma jednej słusznej odpowiedzi na to czy coś jest w porządku czy nie.
Pomyślmy jak czują się kierowcy Formuły 1 gdy wsiadają do BMW M5? Mówią "przecież to nie jedzie" ;). Owszem jedzie, ale punkt widzenia zależy w dużej mierze od naszych doświadczeń.
Każdy jeździ tym czym lubi jeździć i my to szanujemy :). Lubimy i BMW 518d i M5, nie ma to znaczenia. Każdy w tych pojazdach znajdzie coś dla siebie i posiadaczom na pewno sprawią wiele radości :).
Panu Marcinowi jego X5M widać sprawia mnóstwo frajdy z której wciąż korzysta z szerokim uśmiechem na twarzy. A my cieszymy się, że mamy mały wpływ na jeszcze więcej radości dzięki naszym modyfikacjom :).
Bardzo dziękujemy za zaufanie i skorzystanie z naszych usług :).
Życzymy bezpiecznej jazdy :).
#bmwkodowanie #bmwx5m #bmwF85 #bmwaktualizacjasterownikow #bmwchiptuning #bmwvim #bmwsterowniki