Spotkanie z Arturem i jego X5 F15 25xd.

Pełny Update + Kodowania + CHIP-TUNING

CHIP-TUNING
231 KM -> 270 KM
500 Nm -> 580 Nm

25d w modelu F15 to jeden z najpopularniejszych silników.

Nic w tym dziwnego, samochód z 6 cylindrówką kosztuje krocie. Niejednokrotnie kupno samochodu z dwoma dodatkowymi tłokami przekracza 80 tyś. PLN w stosunku do takiego samego samochodu z tym samym wyposażeniem lecz do pojemności 2000 cm3.

Ekonomicznie dla wielu nie jest tutaj uzasadnione wydawanie tak wielkiej sumy za sam silnik.
Czy słusznie?
Naszym zdaniem tak. Kupując "słabszą" wersje zostaje sporo monety w kieszeni, biorąc pod uwagę fakt, że można takie autko podkręcić do 270 KM i cieszyć się bezawaryjną jazdą przez 2-3 lata leasingu.

Ze sprzedażą też nie ma tutaj problemu co pokazują polskie statystyki.

Większość to 2 litrówki, mimo złej opinii jaką sobie wyrobiły poprzez fora internetowe w których mocno "zajechane" N47 doświadczały zerwań łańcuchów rozrządu.

A pamiętajmy, że teraz mówimy tutaj o całkowicie innej konstrukcji niż była kiedyś. To nie "starszy" N47 lecz nowa konstrukcja B47.

Jednostka ta została opracowana oczywiście na rozwiązaniach odmiany N47.

Generalnie koncepcja jest identyczna różnice znajdziemy w całkowitym przeprojektowaniu procesu spalania, wyższym Euro i kilku innych mniej ważnych detalach.

Przede wszystkim nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Ponadto konstruktorzy postawili na osiągnięcie lepszych parametrów jeśli chodzi o dynamikę, elastyczność, kultura pracy oraz ekonomikę. Z tym ostatnim to tylko na papierze. B47 nie pali ani trochę mniej niż N47.

Silnik współpracuje z układem wyposażonym we wtryski elektromagnetyczne firmy Bosch o ciśnieniu 2000 bar.

Zastosowano specjalny czujnik ciśnienia w komorze spalania, który pozwala na osiągnięcie jak najlepszych parametrów, które to z kolei wpływają na oszczędności w spalaniu paliwa.

Kolejną bardzo ważna kwestią było wyeliminowanie wszelkich drgań, hałasu i poprawienie kultury pracy. Różnice oczywiście nie są wielkie lecz materiały do nich użyte są już wyższej klasy.

Zmiany zaszły też w budowie turbosprężarki, która obecnie jest na łożyskach tocznych.

Wszystko to sprawia, że samochód przyjmuje ładnie modyfikacje i jest ona bardzo odczuwalna mimo wielkości i masy samochodu.

Po chiptuning'u samochód nabiera wigoru, bo nie ma co ukrywać zawsze go brakuje na fabrycznej wersji oprogramowania.

Taki sam brak wigoru poczuł Artur nasz klient, który zaprosił nas do siebie pod firmę celem aktualizacji całego samochodu oraz modyfikacji oprogramowania silnika.

Dodatkowo zakodowaliśmy Arturowi kilka dla niego użytecznych drobiazgów takich jak :

- aktywacja oglądania filmów, teledysków, bajek etc. podczas jazdy z DVD, USB,
- dezaktywacja systemu Start-Stop - odwrócone działanie,
- aktywacja temperatury opon – było tylko ciśnienie,
- aktywacja dodatkowych kodeków do filmów,
- aktywacja zmiany wyglądu zegarów sportowych na wersje z M-Pakietu (czerwono - srebrne),
- aktywacja animowanego podglądu przejazdu trasy na nawigacji,
- aktywacja dźwięku potwierdzenia zamknięcia/otwarcia samochodu,
- aktywacja dodatku do nawigacji - aktualna pozycja GPS (współrzędne),
- aktywacja animacji ekranu powitalnego z M-Pakiet-u,
- aktywacja zamykana/otwierana z kluczyka oraz przycisku tylnej klapy bez trzymania,
- wyłączenie przerywania podnoszenia szyb podczas otwierania drzwi samochodu,
- dezaktywacja dźwięku klaksonu podczas zamykania samochodu z włączonym silnikiem.
- aktywacja automatyczne składanych lusterek bez czasu zwłoki po zamknięciu/otwarciu
- aktywacja podświetlenia klamek przy jeździe na wstecznym biegu.
- inne..

Dziękujemy za miłe spotkanie Arturze :)

#bmwkodowanie #bmwaktualizacja #bmwnawigacja #bmwstartstop #bmwchiptuning #bmwfilmypodczasjazdy
Przeczytaj na