"Dodmuchany" diesel - Czyli więcej turbin niż pojemności :) BMW G30 M550d

CHIP-TUNING
400 KM -> 480 KM
760 Nm -> 900 Nm

Zwolennicy silników wysokoprężnych chyba nie mogą sobie wyobrazić lepszego silnika. Doładowana 4 turbinami generująca 400 KM w serii jednostka jest marzeniem chyba każdego kto kocha jeździć dieslem na wysokim momencie.

Przy takich parametrach nawet guma zazdrości "elastyczności", jaką daje ten silnik.

Mieliśmy już okazje wzmacniać je w nowych siódemkach G11/G12, ale pierwszy raz robimy to w G30.

Nic w tym dziwnego, ponieważ cena samochodu serii 5 z tym silnikiem wchodzi już mocno w cenę o wiele większego i bardziej luksusowego samochodu, czyli serii 7 ;).

Niemniej jednak jak widać są zwolennicy małego i szybkiego "wgniatacza".

Wgniatanie to jedyne co czujemy jadąc tym samochodem na serii, nie wspominając o doznaniach po modyfikacji.

Można użyć tego samochodu jako swego rodzaju ugniatacza ciasta. Wystraszy wyrobić kulkę i zostawić w misce na siedzeniu.

Kilka startów i hamowań i mamy pięknie wyrobione ciasto :)

Przeciążenia są niesamowite. Elastyczność, dźwięk.. ach poezja.

Żadne tam benzyny :). Naprawdę mistrzostwo świata, a to w dalszym ciągu tylko 3 litry :).

Mieliśmy okazje nagrać dla Was mały kawałek przyspieszenia. Nie było to jakoś specjalnie przygotowane.
Po prostu kawałek prostej lekko pod górkę drogi. Ale ten kawałek wystarczył by pokazać z czym kierowca ma do czynienia i jak opanowanym trzeba być jeździć tym samochodem.

A poniżej kilka słów o BMW M550d G30.
Samochód ten wyposażono w 4 turbosprężarki, czyli 1.33 turbiny na 1L pojemności. To sporo :). Dwie wysokociśnieniowe i dwie niskociśnieniowe w jednej obudowie powodują, że każde muśnięcie pedału gazu wyrywa samochód do przodu. Jeśli myślicie, że potrzebny jest tryb SPORT to od razu mówimy, że raczej nie musicie go używać, aby doświadczać olbrzymich emocji :). W połączeniu z 8-biegowym automatem ZF z przekładnią hydrokinetyczną samochód daje olbrzymią frajdę z jazdy.

Pierwszą setkę samochód osiąga już po 4.4 s. i nie przestaje przyspieszać.

Średnie i realne spalanie tego samochodu to ok 10 l/100km, dane producenta można włożyć między bajki, lecz to wynik dalej zaskakująco dobry :).

#bmwkodowanie #bmwm550dg30 #bmwchiptuning
Przeczytaj na