Mobilnie po klientach – czyli mały wycinek z dnia kodera :)

W przeciwieństwie do urzędów, nasze "godziny urzędowania" są zależne od klientów.

Jesteśmy elastyczni co do dni i godzin.
W jednym czasie jesteśmy w kilku miejscach na raz i to dosłownie w kilku ;).

Dzięki temu, że mamy 2 oddziały oddalone od siebie - Poznań i Katowice, potrafimy być w ciągu jednego dnia jednocześnie w Warszawie, Krakowie i Legnicy :).

Zawsze planujemy trasę tak, aby jak najszybciej i najniższym kosztem dojechać do klienta, przez co wielu przypadkach Klient nie płaci za dojazd..

Dziś przedstawimy kilka realizacji jednego z naszych oddziałów, który wykonał kilka „modyfikacji w locie” na tak właśnie zaplanowanej trasie ;).

CHIP-TUNING BMW F11 520i

184 KM -> 270 KM
270 Nm -> 420 Nm

Przyrost imponujący i od razu wyczuwalny co w przypadku silników benzynowych nie jest takie oczywiste. Tutaj w przeciwieństwie do wysokoprężnych jednostek trzeba nieco nakręcić silnik, bo charakterystyka jednostki jest zupełnie inna.

Max moment i moc pokazuje się dopiero na końcu skali, a nie jak w przypadku „ropniaków” w jej połowie.

CHIP-TUNING BMW F31 318d LCI 2018 r
150 KM -> 190 KM
320 Nm -> 410 Nm

Kolejna modyfikacja to nowa „trójeczka”, która mimo mniejszych przyrostów na papierze daje uczucie niesamowitej mocy.
Wszystko to właśnie dla tego, że mamy tutaj poczciwego ropniaka, który „kopie niutonem” z samego dołu :). Dlatego właśnie kochamy silniki wysokoprężne.

CHIP-TUNING BMW F10 520d + DPF OFF
184 KM -> 220 KM
380 Nm -> 440 Nm

Samochód pokonał już swoje kilometry i DPF odmówił posłuszeństwa.

Został więc przez właściciela usunięty. Każda ingerencja fizyczna w systemy musi być modyfikowana również w oprogramowaniu. Nie można od tak sobie wyciąć DPF/EGR/Klapek itp. bez korekty w oprogramowaniu silnika.

Zatem nasz klient zaprosił nas na modyfikację silnika wraz z podniesieniem mocy. Przy okazji aktywowaliśmy kilka istotnych opcji typu dezaktywacja systemu start stop, aktywacja filmów podczas jazdy, nowa baza danych nawigacyjnych jak i udogodnienia na HUD takie jak kierunkowskazy i rozrywka :)

CHIP-TUNING BMW F32 428i zza Wielkiej Wody ;)
245 KM ->280 KM
350 Nm -> 430 Nm

28i ma zdecydowanie mniejsze przyrosty w stosunku do 20i i moc po modyfikacji jest odczuwalna zdecydowanie słabiej niż w przypadku 20i.

Mimo wszystko Michał właściciel tego sprowadzonego z USA samochodu już przekonwertowanego na standardy EU, odczuł ją na jedzie testowej :)

KONWERSJA F10 z USA

To już końcówka naszego dnia i na deser konwersja – lekka i przyjemna dla nas. Bardzo popularne jest „ściąganie samochodów z USA”.

Większość jest po lekkich przejściach, dlatego też dla naszych klientów mamy usługę polegającą na pełnej konwersji samochodu z USA na standardy EU, w której skład wchodzi m.in.:

- wykodowanie świateł obrysowych (side marker) - zostają oryginalne z USA (nie ma potrzeby ich wymiany).
- przekodowanie przednich świateł, aby świeciły dynamicznie
- zakodowanie tylnego światła przeciwmgłowego
- aktualizacja oprogramowania nawigacji do najnowszej wersji CAŁA EUROPA z Polskim Lektorem
- zmiana częstotliwości fal radiowych na EUROPĘ
- dodanie języka PL – spolszczenie całego systemu
- ustawienie regionu DVD EU dla celów oglądania filmów DVD
- przerobienie włącznika świateł, aby aktywować tylne światła przeciwmgielne (nie wszystkie modele)
Dodatkowo zawsze chętnie pomagamy w kodowaniu nowych lamp/modułów oraz kasujemy błędy pozostałe po naprawie samochodów w tym resetujemy moduły AIRBAG odpowiedzialne za wystrzały poduszek. Bo nie ma co ukrywać poduszki i lampy to niemalże standard jaki się wymienia w samochodach sprowadzonych z USA.

Jak widać nasza praca różni się od większości prac biurowych.

Ciągle w trasie, ciągle praca z samochodami i klientami i ciągły stres ;).

Może i wgląda to całkiem fajne, ale czy jest prosto? Niestety nie.
To naprawdę stosunkowo ciężka praca.

Stres towarzyszy nam niemalże ciągle od kwestii czy zdążymy do klienta (niespodzianki na trasie) po to czy wszystko się uda - praca z elektroniką nigdy nie jest przewidywalna.

Mimo, że dysponujemy oryginalnym sprzętem oraz doświadczeniem to czasem zawodzi elektronika.

100 razy coś się uda, a ten sto pierwszy nie. I to nie z naszej winy.

Na szczęście takich sytuacji jest bardzo mało, ponieważ minimalizujemy ryzyko do absolutnego minimum poprzez najlepszy sprzęt i doświadczenie oraz międzynarodowe wsparcie jakie mamy w wokół siebie w kraju i na zachodzie.

Czy zamienilibyśmy to co robimy na „bezpieczne, bezstresowe biurko z komputerem”?

Nigdy :)
Dlaczego?

Dlatego, że kochamy to co robimy, a BMW to nie nasza praca lecz pasja :).

Pozdrawiamy Was serdecznie nasi czytelnicy i oznajmiamy, że to już czas na przerwę .. zatem włączamy wygaszacze w ekranach i lecimy na mrożoną kawkę ;-).

#bmwkodowanie #bmwaktualizacja #bmwnawigacja #bmwstartstop #chiptuning #bmwkonwersja ##bmwvimfilmypodczasjazdy
Przeczytaj na