BMW F11 520d 2013 pre-LCI N47 2.0d 184 KM i 380 Nm

CHIPTUNING:
184 KM -> 220 KM
380 Nm -> 440 Nm

Prezentowane auto to ostatni miesiąc przed liftingiem :).
Samochód ten jest własnością jednego z naszych zaprzyjaźnionych mechaników dla którego nie ma tajemnicy w żadnym BMW jeśli mówimy o typowej "mechanice" :).

Rozebranie silnika V8 czy V12 na części pierwsze i następnie złożenie go to dla niego "bulka z masłem" :).

Jako że, niedawno stał się on posiadaczem BMW F11 to postanowił przeprowadzić w nim obowiązkowo kurację wzmacniającą polegającą na dołożeniu możliwie maksymalnej ilości koni mechanicznych przy maksymalnym bezpieczeństwie :). Niuty oczywiście też muszą poszybować do góry i to dość sporo, bo aż o 60 Nm.

Silnik to znana konstrukcja już od 2007 roku o oznaczeniu N47, która stopniowo była poprawiana, a poprawki miały eliminować ryzyko zerwania łańcucha rozrządu :).

Oczywiście po części coś tam zostało poprawione, ale do zerwań dalej dochodziło. Bez dwóch zdań materiał z którego był wykonany łańcuch rozrządu oraz ślizgi po których poruszał się tenże łańcuch był naprawdę słabej jakości.
Oczywiście nie byłoby to problemem, gdyby BMW po kilkudziesięciu przypadkach zerwań szybko skorygowało obsługę serwisową i potraktowało elementy rozrządu jako wymienne co +-150k km.
Wtedy wydatek rzędu 5-8k zł nie byłby tak bolesny. Dużo boleśniejsze jest szukanie innego silnika lub jego remont, którego koszt bywa dwukrotnie wyższy ;).

Jakby tego było mało sama wymiana rozrządu bywa kłopotliwa ze względu na umieszczenie go od strony skrzyni biegów. Co bardziej wprawny mechanik poradzi sobie z tematem wyjmując silnik lub, w niektórych modelach" wyjmując skrzynię biegów.
Niestety większość mechaników od tzw. "wszystkich marek" nie radzi sobie z tematem i zwyczajnie znalezienie kogoś kto zrobi to profesjonalnie i na dodatek znajduje się w naszej okolicy graniczy z cudem ;).

Autoryzowany serwis przeprowadzi taką naprawę, ale za kwotę dwu lub trzy razy wyższą co nie zawsze idzie w parze z chęcią inwestycji w auto, którego wartość naprawy wynosi 30% wartości pojazdu ;).

I my to rozumiemy, temat jest dość kłopotliwy i nie dziwi fakt ludzi, którzy "obrazili" się na BMW. Prawda, że BMW nie popisało się tutaj, jednak fakt materiałowy można im wybaczyć, ale niezalecanie wymiany łańcucha rozrządu w N47 jest już straszną ignorancją i lekceważeniem problemu. Identyczna sytuacja jest ze zmianą oleju w skrzyni automatycznej w BMW. Olej Lifetime to mit, a BMW uparcie trzyma się swojego i w dedykowanych przeglądach taka usługa nie istnieje :/.

A szkoda....

No ale cóż, przejdźmy do samej modyfikacji.
BMW F10/11 z tym silnikiem "stroimy" niemal codziennie, są to najpopularniejsze jednostki na rynku aut używanych, zresztą nowe BMW G30 także królują w wersjach 2.0d i przyjeżdżają do nas na modyfikację notorycznie :).

W przypadku prezentowanej F11 przyrosty na poziomie 30-40 KM i 60 Nm dają naprawdę odżyć temu pojazdowi. Samochód zmienia się nie do poznania choć mogło by się wydawać, że to niewiele więcej.
Rewelacyjna reakcja na gaz, brak ospałości skrzyni biegów, i pięknie rozwijana moc od samego dołu do końca obrotów pozwala cieszyć się autkiem od nowa ;).

Takie same odczucie miał Michał, który od razu stwierdził, że wskazówka płynnie ciągnie aż do prędkości ...cenzura... (zaraz ktoś napisze, że robimy nielegalne rzeczy xD).

W każdy razie cieszymy się, że po raz kolejny mogliśmy dołożyć swoje 5 groszy do poprawy komfortu podróżowania naszemu koledze :).

Pozdrawiamy :).

#bmwkodowanie #bmwf11 #bmw520d #bmwchiptuning
Przeczytaj na