BMW F30 320d N47 na serwis olejowo-filtrowy :)
Samochód Marcina mieliśmy okazję już modyfikować. Aktualizowaliśmy w nim sterowniki, kodowaliśmy różne ciekawe funkcję, aktualizowaliśmy nawigację a także robilismy CHIPTUNING z 184 KM na 220 KM i 380 Nm na 440 Nm
Tym razem przyszedł czas na serwis olejowy wraz ze skrzynią biegów ZF 8HP i dodatkowo wymianą oleju w tylnym moście :).
Samochód Marcina jest naprawę "pieszczony". Wszystko jest tak serwisowane jak być powinno :). Samochód lśni i błyszczy się z daleka, a technicznie nie można do niczego się doczepić :).
Przy takich samochodach miło jest pracować, ponieważ trudno o "niespodziankę" :).
Miska z filtrem oleju do skrzyni ZF była naturalnie oryginalna. Jako że BMW jako producent samochodów nie zaleca wymiany to naturalnym jest, że nieświadomi ludzie nie wiedzą o obowiązku serwisowania swoich automatów.
Nic dziwnego, przykre, ale prawdziwe.
Tak więc miska z filtrem i olejem była fabryczna w tym pojeździe więc jej wymiana to konieczność. Przebieg 150k km to dalej dobry czas na wykonanie takiego zabiegu. Zresztą każdy czas jest dobry. Rekordziści mieli prawie 300k km, a wymiana oleju dalej poprawiła znacznie jej pracę.
Jedynym warunkiem jest, aby skrzynia działała co najmniej poprawnie. Jeśli już szarpie przy zmianach i wydobywają się z niej dziwne dźwięki to wymiana oleju jest stratą pieniędzy. Skrzynia i tak się wkrótce posypie i będzie wymagała naprawy/wymiany/regeneracji :).
W każdym razie tutaj całość przebiegła pięknie i Marcin mógł opuścić nasz warsztat swoim odświeżonym pojazdem :).
Materiały eksploatacyjne jakie zastosowaliśmy to:
- Olej LM TopTec 4200 5w30
- Filtr oleju BMW OE
- Filtr paliwa BMW OE
- Filtr powietrza - Mahle
- Miska z filtrem OE ZF
- Olej do przekładni ZF 8HP - ZF OE
- Ceratec LM - ceramizer
- EngineFlush LM
- Olej tylnego mostu Revanol 75W-85
Bardzo dziękujemy Marcinowi za zaufanie :). Pozdrawiamy
#serwisbmw #bmwkodowanie #bmw8hp #bmwserwisZF #bmwwymianaolejuwskrzyni #zf