"Dream Team" czyli powrót do cudownych emocji :).

Piotr zaprosił nas do siebie na wykonanie kilku zmian w jego samochodach, samochodach niezwykłych.

BMW M5 E60 oraz BMW E63 650i.
Tak, każdy kto choć trochę interesuje się motoryzacją wie, że te oznaczenia kryją w sobie bardzo wiele emocji.
Pomijając już sam fakt tego, że są niezwykle mocne to tutaj dodatkowo mimo, że używane to w stanie niemalże perfekcyjnym.

Oba pojazdy zostały sprowadzone przez Piotra i jego brata z Kraju Kwitnącej Wiśni, gdzie z autami tej klasy obchodzi się jak z "jajkiem".

Tak, nie ma w tym ściemy czy bujdy, gdy pierwszy raz spotkaliśmy się z jego M5 to dosłownie nas zatkało. Do autka nie było jak się przyczepić. Wtedy pierwszy raz kodowaliśmy samochód do standardów EU + dodatkowo Piotr zakupił komplet fabrycznie nowych lamp przód i tył LCI z modułem LM2, które musieliśmy zaprogramować do samochodu :).

Później pojawiła się "Szóstka", która w równie pięknym stanie otrzymała całą nową jednostkę nawigacji, która obsługuje mapy EU :).

Programowanie szło długo i monotonnie, ale kontakt z pojazdami umilał czas :).

Kilka słów o modelu BMW E60 M5:
Samochód został zaprezentowany w 2005 roku i był produkowany do 2010.

- Wyprodukowano tylko lekko ponad 20.000 egzemplarzy
- Pojemność skokowa silnika w M5 E60 to 4998 cm3 S85B50
- Silnik 10 cylindrowy, 40-zaworowy DOHC z elektronicznym wtryskiem i podwójnym VANOSem
- Skrzynia biegów 7 stopniowa SMGIII, dla wersji USA pojawił się również 6-cio biegowy manual
- Moc maksymalna 507 KM
- Maksymalny moment obrotowy 520 Nm

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h 4.7 s.
Przyspieszenie od 0 do 160 km/h 9.7 s.

Spalanie średnie - przemilczymy, wszystko zależy, ale nie ma co się spodziewać, że będzie palić średnio 15 ;).

BMW E63 650i

Samochód ten pojawił się na rynku w 2005 roku, wersja Coupe miała oznaczenie E63 a kabriolet E64.

Wersja 50i ma pod maską silnik o pojemności 4799 cm3 V8, która generuje moc 367 KM i moment obrotowy 490 Nm, ale już przy 3400 obr./min
W stosunku do M5/M6 autko jest stosunkowo oszczędne, bo średnio potrafi palić ok 15 l/100 km i to przy normalnej jeździe. Ale kto by o tym myślał ;).
Sprint do setki zajmuje 5.4 s. a max speed jest ograniczony do 250 km/h. Zresztą to samo w M5.
Silnik i wydech brzmią cudownie, widlasta "ósemka" to kwintesencja marki BMW, dodatkowo silnik N62N nie miewa problemów, które dopadły nowszy silnik o oznaczeniu N63.
Moc rozwijana jest równo i nie ma kierowcy, który wewnątrz duszy nie będzie się uśmiechał prowadząc to cudo :).

Jak już wspomnieliśmy oba pojazdy są w idealnym stanie i można by je postawić w garażu, aby przed rozpoczęciem każdego nowego dnia nacieszyć oko i duszę :).

Gratulujemy pięknych samochodów i do zobaczenia przy najbliższej okazji :).

#BMWE63 #bmwkodowanie #bmwM5E60 #bmwzjaponii #BMWS85 #bmwaktualizacjasterowników #bmwnawigacja
Przeczytaj na