BMW G11 730xd na szybkiej akcji naprawy systemu Driving Assistance oraz czujnika temperaturowego wydechu :).
Bartek podstawił nam swój samochód, który jeździ w formie wynajmu długoterminowego. Jako że pojazd musi być wciąż "na chodzi", a wiele serwisów nie mogło sobie dać rady z problemem samochód finalnie trafił do nas.
Nie żebyśmy w jakikolwiek sposób ujmowali umiejętności serwisom autoryzowanym czy nieautoryzowanym, ale żądne z nich nie rozwiązało problemu. Prawdopodobnie zabrakło im odrobiny doświadczenia.
Akurat z problemem Aktywnego tempomatu i systemu Asystującego kierowcę Plus mieliśmy do czynienia kilka razy.
System ten działa w oparciu o kilka złożonych systemów, m.in. asystenta utrzymania pasa z interwencją kierowniczą, wykrywanie martwych stref, wibracji w kierownicy po najechaniu na pas itd. itp.
Podsumowując system ten nie może działać właściwie gdy jeden z modułów sterujących, który jest z nim powiązany ma awarię.
W przypadku tej G11 czasami przestawała działać wibracja i pojawiała się informacja o awarii systemu wspomagania kierowcy.
Zaczęliśmy więc zagłębiać się w temat i dzięki temu, że spotkaliśmy się kilka razy z podobnym problemem to pierwszym podejrzanym okazały się moduły w kierowniczy, które zarządzają wibracjami, manetkami, podgrzewaniem i czujnikiem dotyku :). To właśnie to moduły okazały się wadliwe i zostały przez nas wymienione.
Po tym zabiegu problem już nie wstąpił i wszystko działa pięknie.
Drugim problemem była pojawiająca się kontrolka CHECK ENGINE, która informowała o sporadycznym problemie odczytu temperatury spalin w katalizatorze. Oczywiście błędy jakie wskazywał komputer miały się nijak do tego co było w samochodzie. Jak już nie raz doświadczyliśmy oprogramowanie, nawet dedykowane dla BMW, czasami ma błędy i nie wskazuje dokładnie miejsca i danego czujnika w który występuje błąd. Autoryzowany serwis miał dokładnie ten sam problem i chcieli wymieniać wszystkie czujniki na wydechu :).
Stwierdziliśmy więc, że zamiast wymieniać wszystko na tzw. "czuja" za którego finalnie płaci klient, odczytaliśmy logi, zapisaliśmy je, wykasowaliśmy błędy i zaczęliśmy odpinać po kolei czujniki temperaturowe i sprawdzaliśmy jaki błąd się pojawia.
To była najskuteczniejsza metoda i po 1h walki doszliśmy, że chodzi o czujnik przez katalizatorem SCR (AdBlue) :).
Autko po naprawie wróciło do właściciela w pełni sprawne :).
Dziękujemy bardzo za zaufanie i pozdrawiamy serdecznie :).
#bmwserwis #bmwkodowanie #bmwg11 #bmwnaprawa