BMW F15 25d N47 218 KM na pełen pakiet + wymian a kolektora ssącego.

Adrian już po raz drugi zaprosił nas do siebie na modyfikację swojego kolejnego BMW. Wcześniejsze BMW F30 328i zostało przejęte przez jego żonę więc on zakupił sobie mega wyposażone BMW F15.

Samochód w bardzo dobrym stanie i naprawdę "wypchana" wersja włączając w to nagłośnienie Bang&Olufsen, które jest naprawdę rzadkością w tych samochodach :).

No ale wracając do tematu naszym zadaniem były następujące czynności:

- aktualizacja sterowników całego pojazdu do najnowszej wersji
- aktualizacja danych nawigacyjnych na 2019 rok
- kodowanie dodatkowych funkcji
- CHIPTUNING
218 KM -> 270 KM
450 Nm -> 500 Nm

Całość przebiegła bezproblemowo, mocy przybyło, dodatkowych funkcji również, takich jak:
- dezaktywacja start stop
- podświetlanie klamek na wstecznym
- składanie lusterek z pilota ze skróconym czasem reakcji
- wyłączenie przerywania otwierania szyb podczas otwierania drzwi
- DVD i video z USB w czasie jazdy
- wskaźnik mocy w kolorze M
- logo startowe M
- zamykanie klapy z przycisku wewnątrz pojazdu oraz z pilota
i wiele wiele innych.

Dodatkowo podczas diagnozy wykryliśmy kilka problemów mechanicznych i dlatego samochód musiał trafić do naszego warsztatu w Poznaniu.

Autko miało problem z klapami w kolektorze, powstał na nich dość spory luz, a nastawnik uszkodził się.

Wszystko to spowodowane jest niestety zanieczyszczeniem dolotu przez co zbierający się nagar utrudnia pracę klapek zawirowań.

Decyzja zapadała, aby wymienić kolektor na nowy i wyeliminować problem. Do tego czasu niestety DPF lekko się zapchał i jego ciśnienie było lekko powyżej normy. Niesprawne klapki sprawiają, że nie wypala się on właściwie.

Takich zabiegów robimy miesięcznie kilkanaście z różnymi modelami BMW, temat klapek ciągnie się w sumie od 2003 roku i należy zdawać sobie sprawę, że to osprzęt eksploatacyjny. Ważne, aby robić jego kontrolę co ok 60-80k km, po takim przebiegu zwykle nadaje się do wyczyszczenia i przejedziemy następne 60-80 bez żadnych problemów. Jeśli to zaniedbamy to kolektor może być już do wymiany po ok 100k km, jak w tym przypadku :).

Dziękujemy bardzo Adrianowi za skorzystanie z naszych usług. Bardzo dobrze pracowało nam się z jego samochodem :).

Pozdrawiamy.

#bmwkodowanie #bmwserwis #bmwnaprawa #bmwklapkiwkolektorze #bmwaktualizacjasterownikow #bmwchiptuning

-
Przeczytaj na