Zamiana samolotu na BMW 5GT F07 ;)

Pan Łukasz śledzi nas już od dłuższego czasu. Wraz z każdym zbliżającym się wyjazdem do Polski obiecywał sobie, że zamieni środek transportu jakim jest samolot na jego BMW 5 GT F07 z 3 litrowym 245 konnym silnikiem i przy okazji wykona u nas usługi.

Po ponad roku składanych sobie obietnic, udało się i spotkaliśmy się z panem Łukaszem na wykonaniu aktualizacji jego samochodu.

Co ciekawe samochód z 2009 roku z fabrycznym poziomem integracji, a więc tak naprawdę „szok dla elektroniki” no i dla nas.

Nie ukrywaliśmy tego, że lekki stresik się gdzieś tam pojawił. Nie dla tego, że coś się „popsuje” i nie damy rady tego naprawić, to nie wchodzi w grę, zawsze wszystko się da wskrzesić i to tylko kwestia czasu.

Nam właśnie o ten czas chodziło. Nie było go za wiele, bo niebawem nasz klient musi wrócić za granicę, do życia codziennego :)

Jak nie trudno się domyślić, aktualizacja dotyczyła dosłownie każdego sterownika. Jej poziom zaawansowania podniósł się o ponad 10 lat. To naprawdę sporo.

Cross fingers i start button ;)

Z niecierpliwością czekaliśmy na zakończenie całej procedury śledząc i oddychając z ulgą za każdym poprawnie zaktualizowanym sterownikiem. A było co czekać, bo cała aktualizacja trwała grubo ponad dwie godziny.

Na końcu już mało stresujący etap czyli update systemu nawigacji CIC oraz kodowania wybrane przez pana Łukasza.

Małego psikusa na sam koniec zrobił nam popuszczający kompresor powietrza zawieszenia, z którym pan Łukasz miał już wcześniej problem.

Opuścił leciutko samochód z jednej strony czego w pierwszym etapie nie zauważyliśmy, a co w efekcie dało błąd systemu RDC (ciśnienie opon).

Co ciekawe system wskazywał na błąd w module DSC. Przyjechaliśmy się kawałek samochodem, aby sprawdzić czy czujnik ciśnienia się zaadoptują i pokażą prawidłową wartość. Niestety nie przyniosło to pożądanego rezultatu.

Na szczęście doświadczenie i przeczucie kazało nam sprawdzić wysokość zawieszenia. To był strzał w dziesiątkę.

Po przeprowadzeniu procedury adaptacji zawieszenia i ustawieniu prawidłowych wartości odległości od podłoża na każdym kole, system RDC zaczął żyć.

Cała ta sytuacja pokazuje jak bardzo złożony jest system samochodowy i jak wysokość amortyzatora może mieć wpływ na, wydawać by się mogło, kompletnie nie powiązane z tym czujniki ciśnienia w oponach.

Wielokrotnie powtarzamy, że BMW, zresztą nie tylko BMW ale większość dzisiejszych samochodów, to jedna wielka elektronika połączona ze sobą niczym matrix, w którym trzeba się jakoś odnaleźć.
Dlatego też warto zawsze zadbać aby stan tego "matrixa" był aktualny ;)

Dziękujemy Panie Łukaszu za miłe spotkanie :) Mamy nadzieje, że wrócił Pan spokojnie do domu. Pozdrawiamy.

#bmwkodowanie #bmwnawigacja #bmwaktualizacjasterownikow #bmwaktualizacjasamochodu #bmwaktualizacjauata
Przeczytaj na