BMW M6 F06 – Zrobimy? Dlaczego nie, nie pierwsze i nie ostatnie ;)

Kolejna „Mka" w naszych rękach.

Tym razem M6 z silnikiem S63T 4.4 i mocy 560 KM.

CHIP-TUNING

MOC
560 KM -> 680 KM
Moment
680 Nm -> 860 Nm

BMW serii 6 Gran Coupe zadebiutowało na rynku w 2011 roku, rok po premierze klasycznej wersji.

Jest to pierwszy taki samochód w historii marki, będący połączeniem limuzyny klasy wyższej z cechami sportowego Coupe, będąc poniekąd odpowiedzią marki na Mercedesa CLS.

Samochód na tle wersji Coupe jest o wiele dłuższy - w tej materii przekracza 5 metrów.
Oferowano go z tymi samymi silnikami, co wariant bazowy, włącznie ze sportową odmianą M6, której sercem jest 8-cylindrowy, wyposażony w twin-turbo, 4.4 litrowy 32v „potwór”.

M6 oparty jest na BMW F12 / F13 i ma 7-biegową skrzynię biegów M-DCT i inne technologie z BMW M5 (F10).

F06 M6 ma dach z włókna węglowego i inne elementy zmniejszające masę, dzięki czemu jest o 20 kg lżejszy niż M5, ale jest o 140 kg cięższy niż jego poprzednik E63 M6.

Oficjalne dane dotyczące osiągów podają, że przyspieszenie w serii od 0–100 km w 4,2 sekundy oraz elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna do 250 km/h. Ten kaganiec oczywiście usuwamy przy strojeniu silnika :)

Ale wróćmy do usług jakie wykonaliśmy :)

W pierwszej kolejności zabraliśmy się za pełny update całego samochodu.
Zaktualizowaliśmy wszystkie sterowniki samochodu do najnowszej wersji, a dopiero na bazie najnowszego oprogramowania wykonaliśmy modyfikację silnika.

W między czasie, gdy nasi zagraniczni tunerzy walczyli z programem w sterowniku master oraz slave (tutaj mamy 2 sterowniki silnika), my zaktualizowaliśmy bazę danych nawigacyjnych do najnowszej wersji i zakodowaliśmy kilka gadżetów, aby umilić jazdę Mką ;).

Kodowania to m.in.:

- aktywacja oglądania filmów, teledysków, bajek etc. podczas jazdy z DVD, USB,
- dezaktywacja systemu Start-Stop – odwrócone działanie,
- aktywacja dodatkowych kodeków do filmów,
- aktywacja animowanego podglądu przejazdu trasy na nawigacji,
- aktywacja dodatku do nawigacji - aktualna pozycja GPS (współrzędne),
- dezaktywacja dźwięku klaksonu podczas zamykania samochodu z włączonym silnikiem,
- dezaktywacja sygnału niezapiętych pasów,
- inne…

Po otrzymaniu zmodyfikowanego oprogramowania wgraliśmy go do samochodu i z potwora zrobił się drapieżny potwór ;).

Z taką mocą trudno nawet ustalić jakie przyspieszenie samochód ma do 100 km/h. Bardziej miarodajny jest pomiar do 300 km/h :). Wkrótce zamierzamy porobić kilka testów za pomocą RaceLogic różnych eMek, które zmodyfikowaliśmy.

Bardzo dziękujemy za skorzystanie z naszych usług :)

#bmwkodowanie #bmwm6 #bmwnawigacja #bmwchiptuningm6 #bmwaktualizacjasterownikow #bmwaktualizacjasamochodu
Przeczytaj na