BMW G30 520d z iDrive 7 :) - czyli nowe BMW od razu na modyfikację :)
CHIP-TUNING
Moc
190 KM -> 230 KM
Moment
400 Nm -> 480 Nm
Nie tak to wszystko sobie zaplanowaliśmy ;).
W tym dniu mieliśmy mieć wolne od klientów. Jednak, tak się złożyło, że jednemu z nich bardzo zależało na modyfikacji swojego dopiero co odebranego samochodu BMW G30.
A więc pod prośbami i namowami „złamaliśmy się” licząc, na szybkie załatwienie tematu.
Pierwsze zaskoczenie jakie było to system iDrive 7.0. Wiedzieliśmy, ze trafi on do serii G30 niebawem przez planowanym facelift'ingiem tego modelu, tak samo jak trafiły zegary 6WB do serii F10/11 wraz z nawigacją NBT w 2012 roku.
Nie spodziewaliśmy się, że tak szybko przyjdzie nam pracować z samochodem z tym systemem.
Przyznać należy, że wygląda to bajecznie i choć nie da się tutaj aktywować zegarów ALPINA na ten moment, to za nic w świecie byśmy nie zamienili tego systemu na poprzedni.
Co do drugiego zaskoczenia to już nieco podniosło nam ciśnienie. Nie wiedząc, dlaczego podczas wgrywania modyfikacji silnika przy ok 34% system przerwał wgrywanie i „rzucał czerwonymi errorami”. Na nic zdały się korekty i kolejne próby. Nie do końca wiedzieliśmy o co chodzi. Problem o tyle poważny, że „krzyczący” komunikach „usterka napędu” powodował, że samochód nie zapalał. Nic w tym dziwnego. Brak kompletnego oprogramowania w sterowniku silnika unieruchomił go.
Zatem zostały nam zatem 2 opcje. Użycie oprogramowanie ISTA online i wgrywanie nowego oprogramowania silnika bezpośrednio z serwerów BMW, lub kontakt z supportem producenta sprzętu do tuningu by przywrócić oryginał :).
Zaczęliśmy od tej drugiej, czyli skontaktowaliśmy się z producentem narzędzia celem zasięgnięcia informacji w czym „leży” problem.
Okazało się, że nowy bootloader w tym samochodzie został zmieniony, tym samym w taki „brzydki” sposób odrzuca wgranie oprogramowania przez złącze OBD2. Otrzymaliśmy również informację, że lada moment zostanie wydana aktualizacja interface, która będzie zawierała procedurę BTS - Back To Stock, dzięki której będziemy mogli przywrócić oryginalne oprogramowanie wraz z bootloaderem i „naprawić” samochód.
Wiedząc, ze nasze wspomniana procedura z ISTĄ zadziała w 100%, a nasz klient kompletnie niewzruszony sytuacją nie potrzebował samochodu na już, postanowiliśmy dać szansę producentowi narzędzia tuningowego i poczekaliśmy kilka godzin na wspomniany update interface by sprawdzić, czy jego rozwiązanie również zda egzamin.
Jak tylko otrzymaliśmy informację o aktualizacji, wykonaliśmy update i za pomocą zdalnego połączenia zobaczyliśmy procedurę przywracania oprogramowania fabrycznego. Po kilku minutach samochód znów był na „chodzie”, jednakże z fabrycznym oprogramowaniem.
Dzięki całej tej sytuacji dowiedzieliśmy się, że procedura BTS działa wyśmienicie i dzięki temu mamy kolejny plan awaryjny w razie „W”. Mało z tego, jest to najszybszy i w 100% skuteczny sposób. Znamy już również wersje oprogramowania w którym występuje ten "problem". Zatem już przed wykonaniem kolejnych modyfikacji wiemy jak postępować :)
Z racji braku czasu i odpowiednich dodatkowych akcesoriów, których nie zabraliśmy ze sobą w ten akurat dzień nie byliśmy w stanie wykonać modyfikacji tego BMW.
Umówiliśmy się więc z naszym klientem kilka dni później, gdzie z całym ekwipunkiem przyjechaliśmy raz jeszcze i wykonaliśmy modyfikację metodą Bench czyli bezpośrednim wpięciem się w wtyczki sterownika silnika.
To jedyna opcja i na szczęście również bezinwazyjna, w przypadku tego samochodu BMW z najnowszym i-Level :)
Bardzo dziękujemy za zaufanie :)
#bmwkodowanie #bmwg30chiptuning #bmwlivecockpit7idrive7 #bmwg30mgu