Mercedes-Benz E Coupe W213 220 CDI 194 KM czyli całkowicie nowy silnik diesel'a w ciężkich czasach jednostek wysokoprężnych.

CHIPTUNING:
194 KM -> 225 KM
400 Nm -> 480 Nm

Mercedes trafia nam się dość często, a szczególnie z silnikiem 2.0d o mocy 194 KM i to właśnie model W213 ;). Oznaczony jest on w nowych modelach jako 220d (prawie nawiązuje do BMW ;)). W czasach "diesel gate" Mercedes zdecydował się zbudować całkowicie nową jednostkę o oznaczeniu OM 654, który zastąpił model OM 651 produkowany od 2008 roku.

Nowy silnik względem poprzednika jest przede wszystkim lżejszy, bo wykonany całkowicie z aluminium co zredukowało jego masę o ponad 30 kg :). Względem poprzednika ma być również ekonomiczniejszy i ma zdecydowanie mniej przenosić wibracji do kabiny. Z obserwacji można zauważyć, że to prawda :).

Sterownik MD1, który steruje tą jednostką jest sympatycznie umiejscowiony zaraz pod maską nad filtrem powietrza ;).

Nasz kolejny klient zaprosił nas do siebie celem modyfikacji jego autka, którego moc wydawała mu się niewystarczająco.
Wcześniej jeździł on BMW i również wykonywał u nas modyfikację, z której był bardzo zadowolony.
Mercedes względem BMW o tej samej pojemności, już z samego założenie bywa bardziej ospały niż ten drugi. Pomimo 9-stopniowej skrzyni biegów reakcja na gaz jest dość dobra, ale samochód wysterowany jest tak, że nie wyrywa do przodu jak np. BMW 520d n47, poziom odczucia po modyfikacji jest bardzo zbliżony w tym, którego doświadczamy w modelach z silnikiem b47. Seria 5 z b47 po "strojeniu" również do 100 km/h nie generuje wyraźnego "wow" w emocjach kierowcy, jednak tak jak prezentowany Mercedes, powyżej tej prędkości jest już sympatycznie :).

Po modyfikacji i jeździe testowej moc nie był od razu tak bardzo odczuwalna, co zauważył sam kierowca. Podczas przyspieszania skrzynia 9G-Tronic robi robotę i trudno jest tutaj cokolwiek poprawić, jednak zabawa zaczyna się dopiero przy prędkościach "autostradowych".

Tak, tak to bywa gdy mamy do czynienia z samochodem, którego producenci skupiają się przede wszystkim na parametrach i przyspieszeniach ładnie wyglądających "na papierze..."
Co to oznacza? Oznacza to tyle, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h ma wyglądać super w katalogach, i tak też jest :).
Czasy podane do "setki" są świetne, ale co z tego jeśli później autko już nie do końca chce jechać zgodnie z naszym oczekiwaniem.

W213 jest udanym samochodem, a silnik, jak na pojemność 2L potrafi dać sporo frajdy przy umiarkowanym zużyciu paliwa.

Dzięki mniejszej pojemności silnika OM 654 (1950 cm3) względem jego poprzednika, nie jesteśmy obciążeni tzw, "podatkiem od luksusu", czyli do jego ceny nie doliczą nam 18.6% akcyzy, która znacznie podwyższa cenę pojazdu :).

Dla wielu może to być pretekst na kupno luksusowego pojazdu w rozsądnej cenie.

Dziękujemy za zaufanie i pozdrawiamy właściciela ;).

#bmwkodowanie #mercedesw213 #mercedesOM653 #chiptuningmercedes #mercedesE220d #lubimydiesle
Przeczytaj na