BMW F80 M3 Competition i BMW F20 118d czyli samochody z dużym potencjałem :)

Chiptuning BMW F80 M3

Moc
450 KM -> 510 KM
Moment obrotowy
550 Nm -> 680 Nm

Chiptuning BMW F20 118d

Moc
150 KM -> 190 KM
Moment obrotowy
320 Nm -> 400 Nm

Oba autka to własność pana Karola :). Głównym użytkownikiem M3 jest oczywiście on sam, a jego żona jeździe przesympatyczną "jedynką" niedawno odebraną z salonu :).

Oba autka przepiękne i naprawdę dobrze wyposażone.

Jeśli chodzi o M3 to pod maską skrywa on silnik S55 o pojemności 3 litrów z dwiema turbosprężarkami, który generuje moc 450 KM.
Wyposażenie godne nawet jak na M3, ma wszystko co do szczęścia jest potrzebne :).

To co niezwykle nam się podoba to walory użytkowe takiej M3, dzięki 4 drzwiom autko spokojnie nadaje się do codziennego użytkowania i jeśli zajedzie potrzeba, do wożenia dzieci do szkoły ;).

W tym egzemplarzu, z pakietem Competition, otrzymujemy kilka dodatków odróżniających to autko od zwykłej M3.
Po pierwsze mamy tutaj dużo sztywniejsze zawieszenie, które jeszcze lepiej utrzymuje pojazd na zadanym torze jazdy. Po drugie w tym BMW mamy do dyspozycji aktywny mechanizm różnicowy tylnej osi. Co to oznacza? Oznacza to, że przyspieszanie tym samochodem stało się "łagodniejsze" :). Nie, nie zrozumcie nas źle, nie chodzi o to, że samochód jest wolniejszy czy bardziej ospały, po prostu podczas gwałtownych manewrów pedałem gazu nie musimy na bieżąco kontrować jazdy kierownicą ;).

Poza tym układ wydechowy w M3 Competition jest znacznie głośniejszy, a w tym konkretnym egzemplarzu pan Karol zamontował sobie wydech Eisenmann'a :). Efekt jest naprawdę sympatyczny, dźwięk przepiękny :).

Krotko mówiąc jazda tym BMW to czysta przyjemność i mnóstwo frajdy. Możemy go spokojnie używać jako daily car, ale kto by tak robił? :). Na torze też potrafi wiele i prawie każdemu pasjonacie sportowych aut spodoba się jego charakter.

Naszym zadaniem w tym samochodzie było oczywiście wystrojenie go. Przy Stage 1 parametry jakie uzyskujemy są bardzo przyjemne :). Szczególnie duży wzrost momentu obrotowego wpływa na doświadczenia jazdy podczas manewrów wyprzedzania bądź szybkiego wychodzenia z zakrętów :). Przyrost jest naprawdę imponujący. Moc z 450 KM rośnie do 510 KM, a moment z 550 Nm na 680 Nm, czyli ponad 130 Nm na plus :).

Dodatkowo w M3 wyłączyliśmy irytujący system Start-Stop ;)

Pan Karol po kilku testach zadzwonił do nas z informacją, że nie spodziewał się aż takiej zmiany w swojej "M-trójce". Powiedział, że teraz to inny samochód i naprawdę czuć MOC :).

My oczywiście bardzo się z tego powodu cieszymy :).

Drugim samochodem, którego użytkownikiem jest żona pana Karola to BMW F20 118d z silnikiem B47 o mocy 150 KM.

Jest to chyba jeden z najczęściej wybieranych silników w serii 1 i 3, a teraz także 5, który modyfikujemy niemal każdego dnia :). Silniki są bardzo wytrzymałe i mają spory potencjał. Wzrost na poziomie 40 KM i 80 Nm daje się odczuć od pierwszego wciśnięcia pedału gazu, co niesamowicie wpływa na wrażenia z jazdy. Mała "jedynka" pokazuje wtedy pazur i jeździ nieprawdopodobnie dobrze.

Po testach wszystko było jasne, że radość z jazdy jest jeszcze większa. Jesteśmy w pełni usatysfakcjonowani, ponieważ too nasz cel, aby wyciągnąć z samochodów troszkę więcej, co uszczęśliwi ich właścicieli :).

Bardzo dziękujemy Panie Karolu za skorzystanie z naszych usług, za zaufanie i udostępnienie nam tych świetnym samochodów :).

Pozdrawiamy serdecznie.

#bmwkodowanie #MobileCoders #bmwM3F80 #bmwF80 #bmwf20 #bmwS55 #bmwchiptuning #bmwM3competition
Przeczytaj na