Robert i jego "Ferajna" vol. 2

Czyli kolejny zestaw "must have" w stajni naszego Klienta ;)

CHIPTUNING:
_________________________________
nr 1.
BMW G11 750xd LCI 2019

Moc po modyfikacji
400 KM -> 480 KM

Moment obrotowy po modyfikacji
760 Nm -> 900 Nm
Jest to prawdopodobnie pierwsza 750d LCI wystrojona w Polsce :).
_________________________________
nr 2.
BMW F20 118i LCI 2019

Moc po modyfikacji
136 KM => 170 KM

Moment obrotowy po modyfikacji
220 Nm => 300 Nm
_________________________________
nr 3.
BMW G01 X3 M40i 2018

Moc po modyfikacji
360 KM => 420 KM

Moment obrotowy po modyfikacji
500 Nm => 600 Nm
_________________________________

Nie tak dawno byliśmy z wizytą u Roberta – podziwialiśmy jego motoryzacyjną pasję, która objawiała się kolekcją pięknych Youngtimer'ów, a także wspaniałych nowych egzemplarzy BMW i Mercedes. Wśród nich były auta takie jak BMW G11 750d przedlift, BMW F16 X6 M50d, BMW G01 X3 M40i oraz wiele innych 😊

Można by pomyśleć, że nic już nas nie zaskoczy, a jednak… otrzymaliśmy od Roberta kolejny telefon z informacją: „zaraz odbieram nowe G11 750d i trzeba by coś z nią zrobić” :D.

Po tym zdaniu nie zastanawialiśmy się ani chwilę 😊 - trzeba mu pomóc xD.

Wybraliśmy się do Roberta i pojawiły się kolejne niespodzianki – BMW F20 118i, czyli 3-cylindrowa benzyna, która w towarzystwie 6,8 oraz 12-cylindrowych aut mogła wydawać się nieco nie na miejscu, trochę taka zagubiona niczym Vincent Vega po wieczorze z Mia Wallace w filmie Pulp Fiction. Jednak po małym "modzie" autko nie może mieć kompleksów.
Podniesienie mocy w tym aucie nie podlegało żadnej dyskusji, to trzeba było zrobić 😊

Wracając jednak do głównego tematu – BMW G11 LCI w wersji 750d, czyli topowy 6-cylindrowy diesel z 4 turbinami to samochód niecodzienny pod każdym względem.

Sam silnik mieliśmy okazję „dłubać” już wielokrotnie, ale wersji liftingowa to prawdziwy rarytas 😊.

Kontrowersyjny wielki grill oraz wąskie, szerokie lampy laserowe nadają niezwykle agresywny wygląd, robią oszałamiające wrażenie i zdjęcia według nas nie oddają tego w 100%. Samochód względem serii przed liftem nabrał masywności i znacznie odróżnia się od serii 5, co dla niezbyt wprawionych obserwatorów marki BMW odróżnienie tych dwóch modeli było dość trudne.

Tylne lampy zostały zintegrowane pasem ciągnącym się przez cała szerokość tylnej klapy – nowy trend w modzie – według nas również świetny.

Piękne 21-calowe felgi, dobrane przez właściciela opisywanego auta, dopełniają zewnętrznego całokształtu.

W środku także zostało wprowadzonych kilka zmian, a najbardziej rzucającymi się w oczy to przede wszystkim nowe cyfrowe zegary – równie kontrowersyjne co grill, jeśli nie bardziej.

Odejście od tradycyjnych okrągłych tarcz i pójście w futurystyczne wskaźniki przypominające te z samolotów myśliwskich oraz sam sposób wskazywania obrotomierza, na którym liczby rosną w kierunku przeciwnym niż dotychczas, jednych zachwyca, a innych razi.

Może jednak one nie są takie złe, skoro wywołują skrajne emocje? :). Czy nie o to chodzi w dzisiejszym świecie :) Gdyby wszystko nam się podobało to byłoby strasznie nudno :)

Kolejna nowość (choć znana już z innych aut, jak BMW serii 8, czy też X5) to system multimedialny iDrive 7.0.

Zupełnie inny układ menu, nowa grafika oraz animacje i funkcje.

Na pierwszy rzut oka nie można się odnaleźć, bo niewiele ma wspólnego z poprzednimi wersjami, ale po chwili obcowania z tym systemem obsługa staje się logiczna i intuicyjna 😊.

Ale nie do końca o systemach multimedialnych mieliśmy mówić – dla Roberta liczy się tylko moc, dlatego zwiększyliśmy ją w siódemce w następujący sposób:

Seria w tym autku wynosi 400 KM, a po naszym indywidualnym strojeniu otrzymujemy aż 480 KM.
Moment obrotowy fabrycznej wersji to 760 Nm, wraz z naszą modyfikacją autko dostaje ich ekstra 140 i finalnie uzyskuje 900 Nm. Jak to jeździ? M40i G01 po modyfikacji nie ma szans :)

G11 LCI to rewelacyjne auto – jeszcze lepsze wrażenia z jazdy 😊

Drugim autem, które „dłubneliśmy”, to F20 118i.
Silnik może nie tak mocarny, ale jeździ się nim świetnie. Zmiany jakie wprowadziliśmy prezentują się następująco:
136 KM => 170 KM
220 Nm => 300 Nm

Trzecie auto, to G01 X3 M40i. Tak jak pisaliśmy na wstępie, auto już wcześniej modyfikowaliśmy, jednak auto po akcji serwisowej w ASO otrzymało nowsze oprogramowanie, a tym samym nasza modyfikacja została nadpisana. Zajęliśmy się więc powrotem do mocy 😊 Czyli:
360 KM => 420 KM
500 Nm => 600 Nm

We wszystkich autach wyłączyliśmy także jedną irytującą funkcję… czyli Start-Stop 😊

Dziękujemy serdecznie Robertowi za jego zaufanie, którym nas obdarzył i za skorzystanie z naszych usług po raz kolejny 😊.

Wiemy o kolejnych jego planach, także do zobaczenia wkrótce 😊. Pozdrawiamy serdecznie :).

Co myślicie o nowej G11 LCI? Podoba się Wam?

#BMWkodowanie #ChipTuning #g11lci #750d #G01 #m40i #118i #PetrolHead #BMW #MocyPrzybywaj #StartStop #kodowanie #MobileCoders #bmwchiptuning #kodowaniebmw
Przeczytaj na