BMW 525d xdrive - elektronika + mechanika, czyli zabawy komputerem i nie tylko ;).
CHIP-TUNING
Moc
218 KM -> 270 KM
Moment obrotowy
450 Nm -> 500 Nm
Z panem Marcinem prowadziliśmy korespondencje od dłuższego czasu w sprawie „działania” w jego BMW.
Niedawno na jego prośbę przekazaliśmy mu zestaw „3 króli” (Olej Penrite Enviro+ 5W40, Penrite Engine Flush oraz Liqui Moly Ceratec).
Usługę wymiany wykonał on w naszym zaprzyjaźnionym warsztacie w Alwerni, gdzie podczas wymiany dowiedział się, że warto pomyśleć o wymianie olejów w innych miejscach poza silnikiem.
Miejscami tymi są skrzynia biegów, skrzynka xDrive oraz tylny most.
Wiele osób nie zdaje sobie spraw jak ważne jest dbanie o „te miejsca”.
Szczególnie wymiana oleju w xDrive, która winna się odbywać co ~50-70k km oraz w automatycznej skrzyni biegów co ~80k km.
Na prośbę naszego klienta sprawdziliśmy w bazie BMW czy powyższe wymiany miały kiedykolwiek miejsce w jego samochodzie. Dysponujemy pełną historią wszystkich napraw, dzięki temu możemy dowiedzieć się trochę więcej ;).
Nietrudno zgadnąć, ze nie znaleźliśmy takowego wpisu :)
Zatem pan Marcin umówił się z nami i zawitał raz jeszcze do Alwernii na wykonanie serwisów olejowych.
Przy okazji zlecił, abyśmy my też zajęli się jego samochodem w pełnym pakiecie „elektronicznym” czyli:
- aktualizacji sterowników samochodu do najnowszego Poziomu Integracji BMW F010_19_11_520, czyli świeżaki sprzed kilku dni ;)
- indywidualnych kodowaniach, wymienione poniżej
- aktualizacji bazy nawigacyjnej na rok 2020
- CHIP-TUNING
Przed samym CHIPTUNING'iem wykonaliśmy dogłębną diagnostykę z podglądem danych live-data jako, że w modelach z silnikami N47 oraz B47 dość często dochodzi do problemów z powietrzem ze względu na EGR i klapki w kolektorze.
Co prawda proces dość kosztowny czasowo, ale dzięki oryginalnym i dedykowanym narzędziom do BMW nic się przed nami nie ukryje ;).
Warto taką diagnostykę wykonać starannie, aby w razie potrzeby odesłać klienta do mechanika, a następnie starannie wykonać CHIPTUNING.
Spotkaliśmy się zatem wszyscy na warsztacie gdzie w pierwszej kolejności „poszły poprawki elektroniczne”, a po nas w swoje ręce wzięli "F-kę" mechanicy.
Dodatkowo sprawdziliśmy saturację filtra DPF.
Na samym końcu zresetowaliśmy wszystkie adaptacje i autko było gotowe do modyfikacji :). Już sam update sterowników do najnowszego I-Level'u zmienia w aucie naprawdę dużo, tym bardziej gdy sterowniki są nieaktualne.
Warto więc zawsze zacząć od podstaw. Co więcej w wielu modelach, gdy mamy do czynienia ze starym oprogramowaniem to pewne funkcje diagnostyczne i procedury ich wykonania są niemożliwe. Tutaj ukłon w stronę BMW, że tak bardzo dopracowują tę kwestię :).
Z kodowań indywidualnych nasz Klient zażyczył sobie m.in.:
- aktywacja oglądania filmów, teledysków, bajek etc. podczas jazdy z DVD, USB,
- dezaktywacja systemu Start-Stop,
- aktywacja temperatury opon – obecnie jest tylko ciśnienie,
- aktywacja dodatkowych kodeków do filmów,
- aktywacja zmiany wyglądu wskaźników sportowych na wersje z M-Pakietu (czerwono - srebrne),
- aktywacja animowanego podglądu przejazdu trasy na nawigacji,
- aktywacja dźwięku potwierdzenia zamknięcia/otwarcia samochodu,
- aktywacja dodatku do nawigacji - aktualna pozycja GPS (współrzędne),
- aktywacja animacji ekranu powitalnego z M-Pakiet-u,
- wyłączenie sygnału brak pasów,
- wyłączenie przerywania podnoszenia szyb podczas otwierania drzwi samochodu,
- aktywacja automatyczne składanych lusterek bez czasu zwłoki po zamknięciu/otwarciu
Cały proces zajął kilka godzin, ale samochód stał się nie do poznania. Szybki, bezpieczny i bardziej responsywny na komendy kierowcy :).
Z jednostką N47S1 mamy do czynienia niezwykle często, niemal kilka razy w tygodniu.Są to najrozsądniejsze silniki, które zdecydowanie dają więcej niż kosztują ;). Jednostka bi-turbo po modyfikacji jeździ naprawdę dobrze, parametry na poziomie 270 KM+ są bardzo odczuwalne i już nigdy nie chce się wracać do ustawień fabrycznych.
Dziękujemy serdecznie Panie Marcinie, ze udało się dopiąć temat, życzmy radości z nową mocą i bardzo dziękujemy za zaufanie ;)
#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwf10 #serwisolejowy #bmwchiptuning #bmwaktualizacji #bmwnawigacji #bmwvtg #bmwoilchange