BMW G20 320xd na CHIPTUNING i kodowanie w Mobile Coders
Zakres:
- CHIPTUNING
190 KM -> 225 KM
400 Nm -> 470 Nm
- Kodowanie zapamiętania ostatniej pozycji Start-Stop oraz zegary Alpina.
Start-Stop
Zegary Alpina
Kuba i jego "stajnia" białych BMW ;)
Pewnego dnia zadzwonił do nas Kuba z kilkoma pytaniami o możliwość aktywacji pewnych funkcji w jego nowym BMW G20. A nie było to zwykłe BMW, bo naprawdę w bogatej wersji. Wyposażenie na pokładzie to m.in.:
*Headup
*Live Dashboar
*Driving Assistance Professional
*Laserowe reflektory przednie
*M-pakiet
to tylko część z listy opcji, jest ona naprawdę długa ;)
Konwersacja odbywała się również via Messenger i tak od słowa do słowa umówiliśmy się na spotkanie i wykonanie modyfikacji.
Na miejscu zastaliśmy, w garażu, BMW G20, BMW G15 M850i oraz G01.
Wiecie jak to jest gdy się czymś pasjonujecie, a to wszystko otacza Was w tej właśnie chwili? ;). Tak było na miejscu, piękne autka, wszystkie w kolorze białym, czuliśmy się bardzo szczęśliwi :)
Podczas naszych wcześniejszych rozmów Kuba przede wszystkim pytał czy wgramy mu zegary Alpina do wirtualnego kokpitu.
Na początku powiedzieliśmy, że nie, a to dlatego że staramy się nie eksperymentować na samochodach klientów.
Wiedzieliśmy, że taka opcja istnieje, ale nie mieliśmy zwyczajnie warunków do solidnych testów kodowań w G20.
Jednak posiedzieliśmy chwilkę w aucie, już po wykonaniu CHIPTUNINGu, i po kilku próbach bummm, udało się.
Zrobiliśmy to, bo wiedzieliśmy, że nawet jeśli pójdzie coś nie tak to Kuba nie będzie miał nam za złe.
Oczywiście gdyby takowy "problem" się pojawił to rozwiązalibyśmy go najszybciej jak to możliwe, ale pewnie i tak zajęłoby to z 2-3 dni i to zwykle największy problem dla klientów :).
W każdym, razie udało się :)
Efekty możecie zobaczyć na zdjęciu.
Naturalnie przekodowaliśmy funkcję start stop tak, aby teraz pamiętała ostatnią pozycję, czyli jeśli wciśniemy przycisk OFF od start-stop to po wyjściu z samochodu i zamknięciu opcja ta zostanie zapamiętana. Dzięki temu przy następnym odpaleniu nie musimy pamiętać by ponownie wciskać Start-Stop OFF :)
Naturalnie głównym celem w samochodzie Kuby było jego wystrojenie.
BMW G20 320d z dwiema turbinami stroi się bardzo dobrze. Oczywiście być może nie są to zabójcze przyrosty dla niektórych, ale przekładają się na o wiele większą przyjemność z jazdy.
Z jednostki B47D z dwiema turbinami można wyciągnąć więcej niż w BMW F30 320d.
I to czuć zaraz po modyfikacji.
O ile koni mechanicznych nie przybywa dużo więcej to jednak "niutki" ładnie lecą do góry.
Po wystrojeniu uzyskujemy ok. 225 KM i 470 Nm.
Przekłada się to na lepszy dól, ale największy efekt czuć na trasie. Samochód chętniej się rozpędza przy prędkościach autostradowych. Wrażenia fantastyczne jak na 20d i naprawdę nie ma wstydu.
Kuba zmierzył przyspieszeni do 100 km/h i wyszło mu 6.3s, pięknie (pozwoliliśmy sobie wkleić Kuby zdjęcie z pomiaru), naprawdę dobry wynik, choć wiadomo, że po modyfikacji więcej zyskuje się od 100-200 km/h,
Perfekcyjnie zestrojona skrzynia służy pierwszej "setce", a nastawienia marketingowe na dobre wyniki w tym zakresie są w kręgu zainteresowań potencjalnego Kupującego ;).
Na papierze ma to wyglądać super, a nikt nie pyta się co z wyższymi prędkościami. Przecież takie samochody nie służą tylko do jazdy po mieście, ale przede wszystkim troszkę dłuższe dystanse :). Dodatkowo wyprzedzanie od 100 km/h staje się po prostu bezpieczne.
Bardzo dziękujemy Kubie za skorzystanie z naszych usług, za okazane zaufanie :).
Mamy nadzieje, że spełniliśmy Twoje oczekiwania :).
Pozdrawiamy Cię serdecznie.
#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwchiptuning #bmwg20 #bmwg20320d #bmwalpina