Co ma wspólnego pisarz Hans Christian Andersen z nowym BMW 7 LCI (Facelift)?

CHIPTUNING BMW 730d LCI 2019
Moc
265 KM -> 310KM
Moment obrotowy
620 Nm -> 700 Nm

„Na wsi, podczas upalnego lata pewna kaczka wysiadywała w swoim gnieździe pisklęta. Była zniecierpliwiona, ponieważ trwało to bardzo długo. W końcu wszystkie skorupki pękły, kolejno wychodziły z nich małe, żółte kaczuszki. Tylko jedno, największe jajo wciąż ani drgnęło, więc mama-kaczka musiała nadal je wysiadywać. Wreszcie i to jajo pękło. Wykluło się z niego kaczątko, które różniło się od swojego rodzeństwa. Było duże i szare, co nie umknęło uwadze innych zwierząt”

Już wiecie do czego to nawiązanie? :)

Tak, do dużego i bardzo kontrowersyjnego grilla, który doczekał się już setek różnych memów w sieci :)

Pierwszy raz jak widzieliśmy zdjęcie "siódemki" LCI byliśmy niemal pewni, że to chińska podróbka BMW ;).

Generalnie na zdjęciach nigdy na nas wrażenia nie zrobiło, a wręcz przeciwnie. Dopiero gdy zobaczyliśmy ten samochód na żywo okazało się, że ten element jest majestatyczny i pasuje do takiej „lochy” jaką jest BMW 7.

Sporo pracujemy z tymi samochodami i dla nas „wyolbrzymienie” tego elementu jest już naturalne.

Nie patrzymy już na to jak na „usta wypełnione kwasem hialuronowym” prezenterek TV, nie, teraz wygląda to dla nas jak solidna konstrukcja solidnego budynku.

Wracając od klienta we wstecznym lusterku pojawiło się BMW E60. Patrząc na te „wąskie usta”, wyglądało one dla nas wręcz komicznie i nienaturalnie wąskie ;). Tak to jest jak już człowiek się przyzwyczai :).

Co do prezentowanego samochodu. Spotkaliśmy się z Krzyśkiem, właścicielem tego BMW, celem podniesienia mocy.

Ze względu na fakt, że facelift oznacza poniekąd najnowszą wersję oprogramowania, modyfikacja musiała być wykonana metodą Bench, czyli podpięciem się bezpośrednio w sterownik silnika bez jego otwierania – bezinwazyjnie (wpięcie się w fabryczne piny).

W ten sposób pobieramy bezpośrednio z samochodu oprogramowanie do jego modyfikacji.

Co do samego samochodu to poza rzucającym się w oczy grillem samochód został wydłużony.

Na stronie producenta wyczytać można, że długość zewnętrzna zwiększyła się o 22 mm w stosunku do pre LCI.

Szerokość samochodu oraz wysokość pozostały bez zmian.

Zewnętrzne wloty powietrza w dolnej części pasa przedniego mają teraz duże elementy prowadzenia powietrza, kierują one powietrze do kanałów chłodzenia hamulców oraz do tzw. zasłon powietrznych minimalizujących zawirowania powietrza w obszarze nadkoli.

Nowy pas tylny nawiązuje do stylistyki osłon wlotów powietrza z przodu.

Zintegrowane końcówki rur wydechowych mają szersze chromowane obramowania.

Trójwymiarowo uformowane lampy tylne są teraz niższe.

Ich diodowe źródła światła umieszczone są za czerwonymi i czarnymi kloszami, których kształt podkreśla kontury lamp tylnych w kształcie litery L. Inną nowością jest listwa świetlna umieszczona pod chromowaną wstęgą biegnącą na całej szerokości pokrywy bagażnika od jednej lampy do drugiej.

Świetnie, ale jak jest naprawdę, kończąc ten marketingowy bełkot?

Jest genialnie i my od siebie napisalibyśmy jeszcze, że samochód wygląda o wiele bardziej muskularnie od wersji pre-LCI. Niczym sportowiec, niby wagi ciężkiej, ale niesamowicie zwinny :)

We wnętrzu również zaszły zmiany w stosunku do „starej wersji”.
Na pierwszy rzut oka widać, że kierownica ma zmodyfikowany układ przycisków oraz inny licznik i system nawigacji MGU iDrive 7.0, z którym na ten moment za dużo nie da się zrobić, ale to wszystko kwestia czasu :).

W związku z tym, ze nie za dużo dało się zrobić skupiliśmy się na CHIP-TUNING-u BMW oraz Skody: Karoq 40 TFSi oraz Superb 1.8 TSI 180hp, które również zostały podstawione do modyfikacji przez Krzyśka, a o których napiszemy w innym poście :)

Dziękujemy Krzyśku za miłe spotkanie - jesteście prze ASY :)

Pozdrawiamy.

#MobileCoders #bmwkodowanie #BMWG11LCI #chiptuningbmw #bmwg11chiptuning
Przeczytaj na