"Grupowe kodowanie" u jednego klienta ;)
Monika i Sławek zaprosili nas do siebie na wykonanie kilku modyfikacji w ich samochodach. Były to między innymi następujące modele:
1. BMW F31 330xd w przepięknej wersji na pakiet HIGH + CHIPTUNING + doposażenie w światła tylne LCI M-Performance
2. BMW F36 320xd w równie bogatym wyposażeniu na pakiet HIGH
3. BMW F26 X4 20xd, samochód taty Sławka na kodowanie i CHIPTUNING
4. BMW F20 118d samochód Moniki, żony Sławka na kodowanie i CHIPTUNING
5. BMW E91 na wykonanie diagnostyki :)
Czasami jest tak, że jedziemy do jednej firmy u jednego klienta i zamiast np. planowanych dwóch samochodów, otrzymuje 4, a czasem i 5 ;).
Tak, taka sytuacja się zdarza i zdarzył się nam gdy przyjechaliśmy do Sławka i jego żony, Moniki :).
Swoją drogą przesympatyczni ludzie, zarażeni dość mocno marką BMW, co można zobaczyć na ich parkingu, z którymi rozmawiało się tak samo przyjemnie jak przyjemnie pracowało się przy modyfikacji ich samochodów :).
Na dzień dobry zaczęliśmy od F31 33xd. Tutaj zadań do wykonania było najwięcej.
Najpierw wgraliśmy najnowsze oprogramowanie do wszystkich sterowników w pojeździe. Po tym zaczęliśmy aktualizować dane nawigacyjne. W tym czasie pobraliśmy sobie zawartość pamięci sterownika silnika celem jej modyfikacji. Po odczycie niezwłocznie wysłaliśmy ją naszemu tunerowi :).
Sławek nie czekając ani chwili zaczął rozbierać tylne światła swojego Touring'a :). My pobraliśmy instrukcję EOB do montażu świateł LCI M-performance.
Montaż nie jest skomplikowany, różnica między LCI a pre-LCI jest tak, że w światłach w klapie są dodatkowe kierunkowskazy, które należy podłączyć pod moduł zarządzania tylnymi światłami. Z kolei kostki od świateł na błotnika trzeba odpowiednio "przepinować". Naszym zadaniem nie było montaż, ale kodowanie, lecz chętnie pomogliśmy Sławkowi tak jak mogliśmy i wspólnymi siłami zrobiliśmy to :)
Załączyliśmy również zdjęcia z realizacji, zobaczcie efekt końcowy :)
Po tym czasie nasz tuner przysłał nam plik ze zmodyfikowanymi mapami, który wgraliśmy do samochodu Sławka.
Jego F31 330xd w serii ma 258 KM i 560 Nm. Po naszym Stage 1 moc rośnie do 310 KM i 650 Nm. Przyrosty robią wrażenia. Dodatkowo samochód Sławka jest mega dobrze utrzymany, zero błędów w silniku, wszystko pięknie i na bieżąco serwisowany. "Czuć" zaraz przy pierwszym kontakcie z tym pojazdem.
Po jeździe testowej Sławek był naprawdę miło zaskoczony. Zresztą my też zawsze jesteśmy po wrażeniem jak miło jeździ F3x 330xd po modyfikacji. Jest przepaść między serią, a modyfikacją. Można powiedzieć, że "trójka" w połączeniu z silnikiem 3.0d jest samochodem niemalże doskonałym pod względem praktyczności i wrażeń z jazdy.
Następnym samochodem było F36 320xd z silnikiem B47. Tutaj właściciel nie zamierzał go tuningować, natomiast chciał w pełni zaktualizować wszystkie sterowniki, zakodować kilka przydatnych funkcji oraz zrobić update danych nawigacyjnych na 2020 rok :). Też to uczyniliśmy.
Trzecim samochodem było F26 20xd B47. W tym pojeździe, taty Sławka, obowiązkowo wykonaliśmy CHIPTUNING oraz zakodowaliśmy kilka przydatnych funkcji takich jak:
- wyłączenie start-stop
- cyfrowa prędkość na liczniku
- wyłączenie przerywania podnoszenia szyb gdy otwarte drzwi
- zamykanie klapy z pilota
- wskaźniki sportowe M
- dodatkowe kodeki do filmów
itp.
W F26 seryjna moc to 190 KM, a moment to 400 Nm. Po naszym delikatnym Stage 1 moc wzrasta do 220 KM a moment do 440 Nm. Dzięki temu autko dostaje wigoru szczególnie przy wyższych prędkościach :). Rozpędzanie się przy prędkościach 140-200 nie stanowi jakiegoś dużego problemu. Samochód po prostu jedzie :).
Tego samego zdania był tata Sławka, stwierdził, że "jedzie" :). No i w sumie o to chodzi, ma jechać. X4 nie waży mało i ma sporo do roboty jeśli chodzi o współczynnik oporu powietrza. Jest to wysokie BMW, któremu każdy KM daje bardzo dużo :).
Przedostatnim samochodem było BMW F20 118d z 2014 roku :).
Wersja N47 w serii ma 143 KM i 320 Nm. Całkiem ok, w końcu F20 to nie czołg, który wazy 2t. :). Monika jest raczej FIT więc autko z nią w środku na pewno przemieszcza się OK.
No ale ok, to nie jest szybko, to tylko OK. Jednak szybko temu zaradziliśmy. Zaproponowaliśmy w tym modelu ok. 185 KM i 400 Nm po których samochód, a raczej jego przyspieszenie w każdym zakresie obrotów, zmieni się na duży plus :).
Później zakodowaliśmy też kilka rzeczy niezbędnych takich jak:
- wyłączenie start-stop
- aktywacja video w czasie jazdy
- aktywacja odtwarzania filmów z USB
- aktywacja dodatkowych kodeków
- wyłączenie przerywania zamykania szyb gdy otwarte drzwi
- doświetlanie zakrętów halogenami
- cyfrowa prędkość na zegarach
etc.
Po jeździe testowej (najpierw Sławka) wrażenie całkiem miłe, mówi, że teraz to autko sprawia mu przyjemność podczas jazdy, a to spory komplement od osoby, która na co dzień jeździe 3.0d :).
Monika co prawda nie przejechała się gdy kończyliśmy pracę, ale na drugi dzień napisała nam SMS'a z podziękowaniami :)
Sławek również po dłuższej przejażdżce napisał nam kilka słów chwaląc swoje F31 :).
Bardzo się cieszymy gdy wiemy, że klient jest w pełni usatysfakcjonowany. To bardzo motywuje nas do pracy i robienia wszystkiego jeszcze lepiej. Bardzo dziękujemy :)
Ostatni pojazd to szybka diagnostyka BMW E91 przy okazji innych prac :).
To było tyle, a w międzyczasie obejrzeliśmy jeszcze samochód, który jest już klasykiem, BMW E23 728i Sławka, piękna maszyna z 1978 roku w nienagannym stanie. Zdjęcie na samym kocu galerii :).
Bardzo dziękujemy Sławkowi i Monice za gościnność, skorzystanie z naszych usług, przekazanie w nasze ręce swoich samochodów i zaufanie :).
Pozdrawiamy Was serdecznie :)
#bmwkodowanie #grupowekodowanie #MobileCoders #bmwchiptuning #bmwf31 #bmwn57 #bmwaktualizacjasterownikow #bmwperformance