BMW F10 M550d Adama VOL. 2 czyli naprawy mechaniczne i CHIP-TUNING :)

CHIP-TUNING:
381 KM ===>>> 460 KM
740 Nm ===>>> 880 Nm

Rok temu Adam kupił swoje obecne autko – BMW F10 M550d.

Auto już wtedy bardzo ładne, jednak jak to w aucie używanym - było do poprawy kilka rzeczy np. przednie półosie czy też otarty boczek fotela kierowcy.

Wszystkie naprawy wykonywane na nowych, oryginalnych częściach.

Już wtedy Adam skontaktował się z nami w celu "dopieszczenia" swojego oczka w głowie – wykonaliśmy pakiet HIGH, czyli:

-aktualizację wszystkich sterowników pojazdu,
-aktualizację map nawigacji,
-kodowania (znaczek M550d na zegarach – choć szczegół- to cieszył najbardziej 😉

Adam to osoba, dla której jakość części i usług jest najważniejsza, dopiero później cena, dlatego inwestuje w najlepsze części dostępne na rynku, a najczęściej w nowe oryginalne z logo producenta.

W międzyczasie spotykaliśmy się z Adamem na serwis olejowo-filtrowy, a także próbowaliśmy rozwiązać zagadkę znikającego płynu chłodniczego.

No i tutaj część z Was od razu pomyśli o nieszczęsnej chłodniczce EGR? I słusznie, my tak samo pomyśleliśmy.

Dla osób niewtajemniczonych - przez powstające chłodnicy spalin powstają nieszczelności przez które przedostają się opary glikolu (składnik płynu chłodniczego), który pod wpływem spalin, gorących spalin, tworzy mieszankę łatwopalną.

Jednak właściciel był swoim autem w ASO gdzie powiedzieli mu, że chłodniczka EGR jest w porządku i nie należy jej wymieniać, pomimo aktywnej akcji serwisowej na ten element.

Płynu ciągle ubywało więc postanowiliśmy to sprawdzić, ufając ASO – nie było widocznych śladów wycieków, a wyciągnięta chłodniczka EGR po sprawdzeniu ciśnieniowo wydawała się być szczelna (bardzo interesująca, ściągało nam to sen z powiek).

Na koniec został wymieniony korek zbiornika płynu, ale i to nie pomogło.

Ze względu na ciągle aktywną akcję serwisową doradziliśmy klientowi ponowne zgłoszenie się do ASO, lecz tym razem do innego, w celu zgłoszenia problemu z płynem chłodniczym i wymiany samej chłodniczki EGR (wciąż uważaliśmy ją za przyczynę, pomimo testu szczelności, którą notabene przeszła bezbłędnie. Zaczynaliśmy się zastanawiać czy po prostu pod wpływem gorąca nie rozszczelnia się).
Tam bez pytań chłodniczkę wymieniono i od tej pory problemu już nie ma 😊

Przykład ten pokazuje, że auta zagrożone opisywaną usterką powinny mieć obowiązkowo wymieniane chłodniczki EGR.

W końcu od jej prawidłowego funkcjonowania zależy bezpieczeństwo osób podróżujących w aucie. Jak często wozimy dzieci czy całą rodzinę?

Bez tego odgórnego obowiązku z centrali BMW ASO może tak jak widać odmówić wymiany, choć w niektórych przypadkach nie da się jednoznacznie stwierdzić wadliwości tego elementu.

Niesamowicie chorym jest fakt, że jeśli samochód się nam zapali to ani BMW nie poniesie za to odpowiedzialności, ani ubezpieczyciel nie wypłaci nam odszkodowania (usterka od wewnątrz pojazdu). Jesteśmy zbulwersowani gdy o tym słyszymy...

W końcu wydawało się, że wszystko zmierza dobrą drogą 😊

Adam postanowił, że nadszedł czas na długo wyczekiwany CHIP TUNING.

Auto pojechało jeszcze na drobne naprawy kosmetyczne, z których miało jechać prosto do nas.

No i nie przyjechało… auto nagle straciło moc...

(i teraz dla wszystkich "miłośników" chiptuning'u, UWAGA, samochód jeszcze nie miał żadnej modyfikacji, a turbina padła...? Jak to możliwe, przecież samochody niezmodyfikowane się "nie psują" ;). Co by to było gdyby okazało się, że auto jest już po CHIPie u nas? Pewnie wtedy zdecydowanie za usterkę turbiny obarczono by nasze strojenie, byłoby to konkretną pożywką dla internetowych trolli ;).)

…okazało się, że padła mała turbina, a dokładnie jej geometria…Adam nie zwlekając, założył nową oryginalną, nie oszczędzając złotówki, ponieważ jest świadomy tego, że nie warto oszczędzać na takim elemencie.

Po jej wymianie autko odzyskało wigor i mogliśmy wreszcie przejść do meritum, czyli wykonaliśmy długo oczekiwane programowe zwiększenie mocy – CHIP-TUNING 😉.

Otrzymane w ten sposób przyrosty rzędu 80 KM oraz 140 Nm dają wspaniały efekt.

Jazda po modyfikacji to czysta przyjemność 😊

Przy okazji zadbaliśmy o ostatnie szczegóły – wymiana popękanej już gumy na wale oraz pourywanych osłon amortyzatorów przednich.

Jeszcze raz dziękujemy Adamowi, że skorzystał z naszych usług, życzymy dalszej radości z jazdy i bezproblemowej eksploatacji 😉.

#BMWkodowanie #ChipTuning #F10 #M550d #kodowanie #aktualizacja #nawigacja #Turbo #BMW #modyfikacja #EGR #MobileCodersBW
Przeczytaj na