Opiłki, ach te opiłki, czyli dlaczego warto wymieniać olej po ~2tyś od odbioru samochodu.

CHIP-TUNING
Moc
252 KM -> 300 KM
Moment oborotwy
350 Nm -> 450 Nm

Od czasu gdy samochód Karola, naszego klienta, opuścił fabrykę minęło niespełna 1200 km i to już czas, aby myśleć powoli o zmianie oleju.

Zazwyczaj sugerujemy przebieg mniej więcej ~2 tyś. km i zmiana oleju dlaczego?

Przekonał się o tym naocznie masz klient, któremu pokazaliśmy zdemontowany z jego samochodu filtr oleju, przekładając „listek po listku”.

Świecąc latarką w jego wnętrze filtr błyszczał się niczym kula dyskotekowa.
Tyle było w nim opiłków, że można by go zapiąć na sznurek i z powodzeniem powiesić w jakiejś „mordowni” gdzie do kieliszka przygrywa muzyka, a lampki robią nastrój :)

Po wymianie oleju, który wcześniej został przepłukany środkiem Penrite Enviro Engine Flush, a potem dokładnie spuszczony i wyssany za pomocą wysysarki,.

Co do samej wymiany oczywiście filtr zastosowaliśmy oryginalny BMW, a olej oczywiście Penrite Enviro+ 5w40 wraz z dodatkiem LiquiMoly Ceratec.

Mimo, że samochód pachniał nowością, o czym przypominały wszechobecne oryginalne folie, które nie zostały jeszcze zdjęte, miał poziom integracji 19-03 co umożliwiło nam wykonanie modyfikacji, bez jak to mówią brudzenia sobie rąk, czyli po złączu OBD2.

Po pobraniu oprogramowania z samochodu i wysłaniu go do naszych zagranicznych inżynierów w niespełna 40 minut mieliśmy gotową modyfikację, która została szybko „zuploadowana” do samochodu, a my ruszyliśmy w test.

W przypadku tej jednostki, przyrosty są naprawdę bardzo fajne, a auto po modyfikacji ma parametry zbliżone do wersji 40i.

Jazda testowa nie pozostawiła złudzeń,
Karol odczuł od razu, bez większego „gonienia”, że samochód zachowuje się całkowicie inaczej, a moc która jest obecnie jest mocą jaką oczekiwał od tego samochodu od początku.

Z Karolem spotkamy się raz jeszcze na uruchomienie CarPlay, bo jego samochód wyposażony jest w nawigacji EVO ID 6, która umożliwi nam aktywację tego fajnego gadżetu.

Będziemy również modyfikować jego inny samochód jakim jest Mercedes klasy C z nowym nietypowym „sercem” 1.5 129 KM.

W pierwszej kolejności musimy ustalić dokładną wersję sterownika, który steruje tym motorkiem.

Do zobaczenia Karolu niebawem i dziękujemy za skorzystanie z naszych usług. Pozdrowienia dla chłopaków! :)

#MobileCoders #bmwkodowanie #penriteenviro #opiłkiwoleju #chiptuningF36
Przeczytaj na