BMW G30 530d
Królowie modyfikacji, "MOC, BEZPIECZEŃSTWO, KOMFORT" czyli
1. CHIP-TUNING,
2. Montaż pionierskiego zabezpieczenia AUTHOR IGLA
oraz
3. Kodowanie w BMW G30 530d
CHIP-TUNING
Moc
265 KM -> 310 KM
Moment obrotowy
620 Nm -> 720 Nm
Z panem Maciejem spotkaliśmy się już po raz kolejny.
Tym razem na modyfikacji BMW G30.
Pan Maciej wcześniej oddał w nasze ręce poprzednią wersję „piątki” F11 525d o mocy 218 KM, w którym również wykonywaliśmy m.in. modyfikację silnika.
Zgodnie z powszechnym stwierdzeniem "kto raz miał samochód z automatyczną skrzynią biegów nie wróci już nigdy do „manuala”, tak samo jest z CHIP-TUNING-iem ;).
Kto raz wykona modyfikację i zobaczy jak niesamowite i pozytywne wrażenie otrzymuje podczas jazdy na "napompowanym oprogramowaniu", ten zawsze będzie modyfikował.
Oczywiście warunek to oddanie samochodu w ręce dobrych tunerów, bo są i tacy którzy mogą niestety zepsuć nam trochę całą zabawę ;). I oczywiście, uprzedzając bezsensowne komentarze, nie, nie piszemy tego, abyście przyjechali koniecznie do nas, po prostu zróbcie dobrze swojemu BMW i wybierzcie się do firm, które wiedzą co robią. Czytajcie opinie, pytajcie znajomych, którzy już to zrobili i są zadowoleni. Jest kilka firm w Polsce, które są uczciwe i zrobią to bardzo dobrze :).
Pan Maciej po modyfikacji jego wcześniejszego samochodu niemal natychmiastowo "zareagował" i umówił się z nami na jego kolejny samochód.
Tym razem poza oczywistą usługą podniesienia mocy, klient poprosił nas również o zamontowanie pionierskiego zabezpieczenia AUTHOR IGLA, które montujemy już od ponad 2 lat i jesteśmy oczywiście jego autoryzowanym instalatorem.
IGLA jest fenomenalnym i unikalnym, naszym zdaniem, urządzeniem zabezpieczającym nasze autko przed niepożądanymi amatorami cudzej własności :).
Urządzenie wykorzystuje standardowe przewody samochodu, więc nie ma żadnych dodatkowych przewodów, które można łatwo znaleźć.
Samo w sobie jest na tyle małe, że szukanie go w wiązce elektrycznej, do której się wpinamy, jest niczym szukanie IGLI w stogu siana ;).
Blokadę można dezaktywować za pomocą smartphone’a lub wpisując kod PIN za pomocą fabrycznych przycisków pojazdu. Zdaniem producenta urządzenie jest nie do wykrycia.
Główne zalety urządzenia (a ma ich zdecydowanie więcej):
- odblokowanie auta za pomocą fabrycznych przycisków w samochodzie (PIN)- brak dodatkowych niefabrycznych "pstryczków", które można odnaleźć. PIN można dowolnie i wielokrotnie zmieniać i jest to bardzo prosta czynność :)
- automatyczne, nie wymagające żadnych czynności, odblokowanie auta za pomocą telefonu Android, iPhone
- tryb serwisowy, gdy trzeba oddać samochód np. do mechanika,
Poza "Mocą i Bezpieczeństwem", do samochodu "dodaliśmy" również "Komfort" w postanie kilku zmian w fabrycznych ustawieniach samochodu m.in. odblokowanie oglądania filmów podczas jazdy z DVD,USB, telefonu (ScreenMirroring-u podczas jazdy) aby w pełni cieszyć się oglądaniem wszystkiego co możliwe na ekranie nawigacji w tym YouTube, Facebook etc :)
Poza tym oczywiście znienawidzony przez chyba wszystkich System Start Stop. Ustawiliśmy go tak, aby raz wyłączony był tak długo wyłączony, aż kierowca go nie włączy :) Brak konieczności każdorazowego „klikania po guziku” przy każdym wchodzeniu do samochodu.
Samochód naszego klienta wyposażony był w tryb ADAPTIVE czyli Adaptacyjne zawieszenie, które daje możliwość oddania w "ręce samochodu" automatycznej i dynamicznej zmiany charakterystyki samochodu między bardzo sportową i komfortową, a to wszystko w ułamkach sekundy dzięki wbudowanym czujnikom.
Funkcja fajna, ale kolejny raz nie przemyślano jej aktywacji do końca. Domyślnie zawsze ustawia się tryb Comfort i za każdym razem, aby korzystać z dobrodziejstw trybu Adaptive trzeba go ręcznie aktywować. Kolejne żmudne klikania przy wchodzeniu do samochodu – no litości ;)
Spokojnie, tutaj też nieco „pomieszaliśmy”. Ustawiliśmy tryb Adaptive jako domyślny, zamiast trybu Comfort.
Wszystkie wprowadzone zmiany zaoszczędzą kierowcy mozolnych nudnych i denerwujących "klikań po guzikach" celem ustawiania samochodu w pożądane ustawienia przed ruszeniem . Nie musi się on już czuć jak w samolocie przed startem, choć zapewne poczuje bo po zwiększeniu mocy sporo Nm przybywa i odczucie przeciążenia jest tutaj bardzo, ale to bardzo odczuwalne :)
#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningbmwg30530d #authorigla #vimbmwdvdfree