BMW 520d vs 530i :)

Moc czy moment na bazie modyfikacji BMW G30 i G31 z najpopularniejszymi silnikami modyfikowanymi w Mobile Coders - BMW Kodowanie.
CHIP-TUNING BMW G31 520d

Moc
190 KM -> ~230 KM
Moment obrotowy
400 Nm -> ~480 Nm

CHIP-TUNING BMW G30 530i

Moc
252 KM -> ~310 KM
Moment obrotowy
350 Nm -> ~450 Nm

Temat wyższości momentu obrotowego nad mocą czy też odwrotnie jest poruszany w internecie setki razy.
Są zwolennicy jednego jak i drugiego.
Nie będziemy tutaj się nad tym tematem rozwodzić, bo oczywistym jest, że każdy ma "swoją rację" jakakolwiek by ona nie była ;)

Na bazie tych 2 najczęściej kupowanych modeli widać jak wygląda seryjna moc oraz jakie są przyrosty po modyfikacji.

Nie do końca daje nam to jeszcze pełny obraz, bo krzywa momentu i mocy w przypadku silnika wysokoprężnego jest całkowicie inna niż silnika benzynowego.

Przyrosty w obu silnikach są niemalże identyczne. Lepiej nieco wypada w zestawieniu silnik benzynowy, ale czy to najlepszy wybór?

Prawda jest taka, ze wszystko zależy od użytkowania i użytkownika samochodu.
Pomijamy tutaj kwestie awaryjności uznając, że jest podobnie. Naprawdę tak jest, choć naszym zdaniem „ropniak”, sprawia mniej problemów.

To nie te czasy gdzie problemem był DPF, czy wtryski.
Dziś, gdy nie "zarzynamy" samochodu w mieście to problemu nie ma, a świetnym przykładem są nasze służbowe BMW z silnikami 20d o oznaczeniu B47, które bezawaryjnie "latają: ponad 320k km.
Dosłownie bezawaryjnie, ponieważ samochód miał tylko akcję na EGR i kolektor ssący, który finalnie został wymieniony na nowy przy 200k km.

Zgodnie z zasadą jak dbasz tak masz ;)

Oba silniki, po modyfikacji, legitymują się praktycznie tym samym momentem, który to najbardziej odczuwają nasze wnętrzności.

W przypadku ON jest on dostępny niemalże „od startu”.

Występuje w niskim zakresie obrotów co powoduje, ze samochód z lekkością wyrywa do przodu.
Jazda w warunkach częstego zwalniania i przyspieszania w przedziale ok. 0-120 km/h jest bardzo przyjemna.

To jest powód dla którego wielu użytkowników wybiera właśnie ten rodzaj jednostki.

Silniki benzynowe, w tym przedziale, nie są w stanie pokazać pazura.

Aby w pełni cieszyć się z tego co nam oferują należy je „kręcić”.

Wysokie obroty to to co „tygryski” lubią najbardziej.

Jak nie trudno się domyślić, lepiej sprawdzą się one gdy wskazówka prędkościomierza często przekracza 120 km/h i nie schodzi niżej na dłuższy czas.

To takie małe nasze spostrzeżenia, bo oczywiście dziś na rynku mamy diesle „uturbione po uszy" – kilka turbin z mocami przekraczającymi 500 KM. Można nimi przestawiać samoloty na lotnisku jak również bić rekordy prędkości na autostradach.

Wracając do naszych „skromnych” 2 litrówek, my osobiście wybralibyśmy 20d i nie ze względu na fakt pokonywania dystansów na poziomie 100k km rocznie, lecz dlatego, że podoba nam się elastyczność i uniwersalność jaką oferują.

Nasz klient Mateusz, który notabene korzystał już wcześniej z naszych usług w przypadku zdalnej aktywacji CarPlay w obu samochodach, jest właścicielem 520d.

530i należy do jego kolegi, które podstawił mu na czas naszej modyfikacji swoją 530i.

Chyba ciężko było mu zdecydować który samochód jeździ lepiej. Bo oba jeżdżą po prostu inaczej. Oba są szybkie i elastyczne, ale ta elastyczność rozkłada się nieco inaczej.

Może Mateusz zostawi ciekawy komentarz na temat różnic i odczuć po modyfikacji, jeżeli przeczyta ten post.
Zobaczymy ;)

Co do samej modyfikacji, to mimo, że to te same modele, odbyła się ona nieco inaczej.

W związku z tym, że 530i była „po programowaniu” w ASO (nowa wersja softu silnika), jego pobranie wymagało podłączenia się w PIN-y sterownika (metoda bench).

Z kolei 520d, ze względu na starszy i-level, mogła być bez problemu wykonana tradycyjnie, czyli metodą via OBD2.

Obie metody dają taki sam efekt i nie ma tutaj różnic, bo to jedynie kwestia „drogi” jaką wędruje oprogramowanie podczas próby odczytu i zapisu :)

Dziękujemy za miłe spotkanie Mateuszu i jeżeli możesz coś „skrobnąć” dla naszych czytelników odnośnie jazdy 520d i 530i po modyfikacji było by miło.

Zapewne wielu „stoi” przed dylematem którą stronę mocy wybrać :)

#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningg30g31 #chiptuning520d530i
Przeczytaj na