BMW F11 525xd i "trzech króli" właściwej eksploatacji, czyli:
Penrite Enviro 5w40 + Engine Flush Penrite + LM Ceratec :)
Pełen serwis elektroniczny oraz olejowo-filtrowy.
Zakres usług elektronicznych:
- aktualizacja sterowników całego pojazdu
- aktualizacja danych nawigacyjnych 2020
- kodowanie dodatkowych funkcji
- CHIPTUNING
Moc
218 KM-> 270 KM
Moment
450 Nm -> 500 Nm
Zakres prac mechanicznych i serwisu olejowego:
- wymiana oleju z płukaniem silnika
- wymiana filtra oleju
- wymiana filtra paliwa
- wymiana filtra powietrza
- wymiana filtra kabinowego
- wymiana oleju w skrzyni VTG
- wymiana oleju w tylnym moście
- wymiana oleju w skrzyni ZF 8HP wraz z miską olejową i filtrem
- wymiana 2x poduszka NIVO
- wymiana czujnika temperatury spalin przed DPF
- wymiana czujnika ciśnienia spalin przed turbiną
- wymiana rurek od podciśnienia
Z Robertem spotkaliśmy się dwukrotnie ze względu na dość napięty, jego grafik oraz konieczność odwiedzenia ASO w celu przeprowadzenia akcji serwisowej na chłodniczkę EGR oraz wymianę kolektora ssącego na nowy:).
W autku najpierw zrobiliśmy pełen serwis olejowo filtrowy, następnie aktualizację wszystkich sterowników, wymianę czujników spalin i ich ciśnienia oraz dwóch poduszek tylnego zawieszenia NIVO :).
Lista jest długa, a autko w pierwszym "strzale" trafiło do ASO. Po serwisie olejowym wiedzieliśmy, że z chłodniczką EGR i klapkami w kolektorze są problemy. Co ciekawe ASO podciągnęło wymianę kolektora pod akcję z chłodniczką. To bardzo miłe :).
Jednak po wymianie dalej pojawiały się problemy ze sporadycznym pojawianiem się check-engine. Okazało się, że zabrudził się dość mocno czujnik ciśnienia spalin przed turbiną, w sumie to do końca nie byliśmy pewni czym, ale nie do końca wyglądało to jak sadza. W każdym razie udrożniliśmy rurkę podciśnieniową od czujnika, a sam czujnik wymieniliśmy.
Czujnik temperatury spalin przed DPF pokazywał również sporadycznie głupoty, dlatego też został wymieniony na zupełnie nowy.
Następnie nasz mechanik wymienił wszystkie wężyki podciśnieniowe, ponieważ były już sparciałe, a ich przekrój zmniejszył się o 50% ;).
Po tym pozbyliśmy się całkowicie problemów z check-engine.
W międzyczasie z Robertem spotkaliśmy się po raz kolejny na wymianę najpierw lewej, a później prawej poduszki zawieszenia NIVO. Pewnego dnia F11-tka potrafiła sobie przysiąść z lewej strony.
Po wymianie lewej poduchy, po kilku dniach przysiadać zaczęła prawa strona :D Skąd my to znamy. Generalnie kiedyś BMW miało procedurę wymiany obu gdy padnie jedna, dzisiaj już tak nie zaleca, choć po takich przypadkach prawie zawsze wiemy, że finalnie skończy się na wymianie obu ;).
Aktualizacja sterowników, kodowanie, update mapy oraz CHIPTUNING to była konieczność odwiedzając nasz warsztat :). Wystroiliśmy więc autko na 270 KM i 500 Nm, dodając mu sporo życia i oddechu :). Teraz samochód naprawdę żwawo się rozpędza i żądne błędy nie gnębią jego właściciela :)
Bardzo dziękujemy Robertowi za skorzystanie z naszych usług i pozdrawiamy serdecznie :)
#bmwkodowanie #MobileCoders #aktualizacjasterownikow #serwisolejowy #bmwmechanika #bmwserwis #bmwchiptuning