BMW G20 330i vs G30 530e - czyli przepiękny duet na modyfikacji Stage 1 w Mobile Coders :)

Jak myślicie, która szybsza? :)

CHIPTUNING BMW G20 330i
258 KM -> 310 KM
400 Nm -> 470 Nm

Kodowanie:
- skalowanie zegarów do 330 km/h
- wyłączenie start stop

BMW G30 530e iPerformance
252 KM -> 370 KM
450 Nm -> 620 Nm

Tak, to dwa mega ciekawe samochody. Jeden z nich, nowe G20 330i, należy do Karola, który zlecił nam modyfikację sterownika silnika.

Wersja B48 to jednostka o pojemności 2.0 napędzana benzyną, jej moc to 258 KM, a moment obrotowy to 400 Nm.

W rzeczywistości samochód nie jest ociężały, a moc fabryczna radzi sobie bardzo przyzwoicie z tym gabarytem :).

Jednak jak wiadomo, od przybytku głowa nie boli. 258 KM to nie 310 KM, a 400 Nm to nie 470 Nm ;).

Tak, modyfikacja tego silnika przynosi naprawdę przyjemne rezultaty. Samochód staje się o wiele bardziej posłuszny prawej stopie kierowcy. Prędkości powyżej 120 km/h nie są przeszkodą w dalszym i bardzo dynamicznym przyspieszaniu.

Auto staje się sprinterem, który z łatwością pokonuje swoich seryjnych rywali ;).

Dodatkowo Karol poprosił nas o aktywację zegarów Alpina, ale z jakiegoś powodu 330i nie chciała ich we właściwy sposób "zaakceptować", a raczej po prostu nie działały jak powinny, dlatego przeskalowaliśmy oryginalne zegary do 330 km/h.

Wyłączyliśmy też irytujący system start-stop, aby zawsze pamiętał ostatnią pozycję.

Do tej pory udawało nam się zrobić wiele 320i G20 z pierwszym oprogramowaniem jakie wychodziło i kilka G29 30i, natomiast w końcu rozpracowaliśmy zabezpieczenia w najnowszym oprogramowaniu dla 320i oraz 330i :). Bardzo się z tego cieszymy :).

To tyle jeśli chodzi o G20 :)

Drugim samochodem było BMW naszego stałego klienta Kuby, którego pojazdy wstawialiśmy już tutaj nie raz.

W jego pojeździe naszym zadaniem były następujące czynności:
- CHIPTUNING (przywrócenie po ASO), dzięki któremu moc tego samochodu wzrosła do ok 370 KM, a moment poszybował do 620 Nm
- Kodowanie 5AT (czyli Asystenta Kierowcy Plus) - wcześniej elektryk zamontował radary przednie, jakoż że samochód wyposażony był w standardowy system asystujący kierowcę. Następnie doposażyliśmy go w ACC (aktywny tempomat), a na końcu cały pakiet 5AT :)
- Aktywację Carplay na pełnym ekranie
- Kodowanie temperatury opon na ekranie
- Kodowanie loga startowego
- Aktywację zegarów Alpina (mimo, że to hybryda to kodowanie wyszło całkiem nieźle) :)

Samochód po programie to istny pocisk, nie przesadzamy.

Robiliśmy już mnóstwo 530e iPerformance, ale moc po strojeniu zawsze jest dla nas zaskoczeniem.
Przejażdżka tym samochodem jest jak Boże Narodzenie, wywołuje dużo radości :).

Zmodyfikowana G20 niestety nie ma szans z G30.
Oczywiście oba jeżdżą szybko, ale G30 zrywa przyczepność nawet powyżej 100 km/h przy szybkiej redukcji. Szerokie opony są tutaj wskazane.

To BMW po modyfikacji staje się niezwykle groźne, zagraża m,in. BMW M550d F10,. Tak tak, seryjne M550d nie może zostawić tego samochodu w tyle. Sprawdzone ;).

Jeśli macie dylemat czy warto wybrać 530e czy zwykłą 530i to już teraz może nie będziecie go mieli ;). Warto, bo technologia pokazuje jak wiele potencjału kryje się w tym modelu.

Przyrost na poziomie +120 KM oraz 170 Nm zrobi wrażenie nawet na osobach, które na co dzień poruszają się dużo mocniejszymi samochodami :).

Bardzo dziękujemy Kubie i Karolowi za oddanie w nasze ręce, po raz kolejny, swoich samochodów :).

##MobileCOders #bmwkodowanie #bmwg20 #bmw330i #bmwb48 #bmwiperformance #g20
Przeczytaj na