Potulny, nie brunatny, niedźwiadek czyli Skoda Kodiaq 20 TDI 150 KM 2019 r. małżonki pana Piotra :)
CHIP-TUNING
Moc 150 KM -> 195 km
Moment 320 Nm -> 430 Nm
Co prawda naszym głównym zajęciem jest praca przy samochodach BMW, to jednak nie odmawiamy właścicielom innych marek.
Oczywiście nie we wszystkich samochodach da się wykonać modyfikację lub przyrosty tak mizerne, że się po prostu nie opłaca.
Jeśli jednak mamy turbo-doładowany silnik to modyfikacja jak najbardziej może zostać zrobiona i przyniesie bardzo dużo radości :)
Tak właśnie zostaliśmy poproszeni o dodanie "troszkę mocy" do świeżo zakupionej Skody, którą na co dzień użytkuje żona pana Piotra.
Autko nowe z silnikiem 2.0 TDI o mocy 150 KM (320 Nm).
Taki potulny niedźwiadek, troszkę ospały i nieśmiały.
Niedźwiadek?
Producent nazwę Kodiaq najprawdopodobniej zaczerpnął od niedźwiedzia Kodiackiego.
Nazwa raczej pasuje do tego modelu, bo tak jak Kodiak jest największym „misiem” żyjącym na wyspie archipelagu Kodiak, tak ten model jest jak na razie największym SUV'em tej marki :).
Autko dość sporych gabarytów, ale dla właścicieli oprócz miejsca jakie oferuje samochód liczy się też jego moc.
Niestety nie wzięli tego pod uwagę przy kupnie, więc przybyliśmy z pomocą 😉.
Moc jaką mogliśmy zaproponować to 195 KM i 430 Nm.
Po dotarciu na miejsce spotkania z panem Piotrem i krótkiej rozmowie, przystąpiliśmy do pracy.
Jak już wiecie, bo pewnie zdążyliście już nas poznać na żywo lub tylko przez FB, schemat naszej pracy przy podnoszeniu mocy w samochodach to kilka kroków, które należy wykonać, by osiągnąć zamierzony cel.
Oto one:
1. Diagnostyka samochodu, czyli odczyt i analiza ewentualnych błędów zastanych w samochodzie (jeśli to nie nowe auto)
2. Wysłanie pobranej mapy silnika do naszych inżynierów, którzy przygotowują jej modyfikację indywidualnie dla każdego samochodu,
3. Wgranie modyfikacji do ECU i jazda testowa samochodem,
4. Diagnostyka pojazdu po teście i ewentualne korekty modyfikacji.
Zaczęliśmy więc od diagnostyki, którą generalnie mogliśmy pominąć, bo autko jest nowe i nie było żadnego błędu ani problemów, nie mniej jednak warto sprawdzić czy coś już nie wyszło po kilku dniach i ewentualnie skierować właściciela do ASO 😉.
Pobranie, wysłanie, modyfikacja mapy oraz jej wgranie to czysta formalność. Byliśmy jednak ciekawi jak ten biały niedźwiadek się zachowa podczas jazdy testowej, czy mocy wystarczy, żeby nabrał troszkę wigoru.
A więc test i hmmm jakby Wam to powiedzieć, jazda testowa trwała, cóż czasowo hmmm chwilę, odległościowo 30 m 😉.
Pan Piotr od razu zauważył różnicę i dalsza jazda była zbyteczna, ale na naszą prośbę przejechaliśmy się jeszcze parę km, żeby go sprawdzić i przejechać się czymś innym niż BMW 😉.
Po naszej pracy autko spokojnie zawiezie całą rodzinę pana Piotra czy to w góry czy nad morze, bo może 😉 .
Dziękujemy ślicznie za zaufanie i skorzystanie z naszych usług.
Polecamy się na przyszłość 😊
Dla tych, którzy nie są zdecydowani albo się wahają, bo myślą, że oni „robią” tylko BMW, czytajcie nasze FAQ na www.bmwkodowanie.pl/faq lub piszcie do nas śmiało, a my postaramy się odpowiedzieć na wszystkie pytania.
#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningskodakodiaq #chiptuning #skoda